۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۴۷
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 84987239
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 همرزم شهید: سردار سلیمانی نمای دیگری از مکتب اسلام به تصویر کشید

کرج – ایرنا – یکی از فرماندهان مدافع حرم و همرزم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سوریه گفت: حاج قاسم سلیمانی نه به یک فرد و جسم بلکه به عنوان یک ایده و مکتب در مسیر اسلام و انقلاب و مکتب حسینی مکتب جدیدی را ایجاد نکرد بلکه تصویر جدیدی از مکتب اسلام را به ما نشان داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سردار محمدعلی فلکی در آیین پایانی مسابقه بزرگ نامه ای به "سردار دل ها، حاج قاسم سلیمانی" در کرج ، افزود: بهترین تعابیر از حاج قاسم را از زبان مقام معظم رهبری شنیده ایم که یکی از جملات ایشان این بوده که ما امروز برای بزرگداشت یک شهید و یک فرد هر چند عزیز، هر چند ژنرال، هر چند فرمانده نیروی قدس و هر چند نیرویی که بیش از ۴۰ سال خدمت کرده دور هم جمع نشده ایم و امروز تلاطمی که در جامعه هست به خاطر وجود شخص حاج قاسم نیست بلکه به خاطر آرمان، ایده و مکتبی که ایشان دارد هست.

وی اظهار کرد: ما پیرو مکتب اسلام، مکتب ولایت، مکتب عاشورا و مکتب روح الله هستیم و همه این ها را در یک راستا حاح قاسم سلیمانی جامه عمل پوشاند.

فلکی افزود: شاید در عرصه سیاسی حاج قاسم وزنه اش کمتر بود چرا که ابرمرد و ابرقهرمان نظامی بود ولی چرا این بیان مقام معظم رهبری برای شهید صیاد شیرازی و یا شهید چمران نبود و در خصوص سردار دل ها اینگونه فرمودند؟

وی تصریح کرد: حاج قاسم از نظر موقعیت اجتماعی یک شخص شناخته شده در کل جهان به ویژه در منطقه غرب آسیا بود و کشورهای همسایه و اسلامی به خوبی این شهید را می شناختند و مریدان انقلاب و اسلام مریدش بودند و وابستگان به غرب از این شهید می ترسیدند.

این فرمانده مدافع حرم گفت: حاج قاسم سلیمانی ایران را نجات نداد بلکه به تنهایی به عنوان مالک اشتر امام زمان خودش انقلاب اسلامی را از بزرگترین، سنگین ترین و پیچیده ترین تصمیمات دشمن نجات داد.

وی افزود: آمریکا تلاش ۲۰ ساله ای را برای اینکه ایران را به زانو در بیاورد و مسوولان ایران را به سمت خودش بکشاند انجام داد و هزاران میلیارد دلار صرف کرد و هزاران ژنرال و سرباز تربیت کرد و به اطراف ایران فرستاد ولی حاج قاسم با تدبیر، درایت، شجاعت، اخلاص و توکل خود این توطئه ها را از بین برد.

فلکی تصریح کرد: اگر سومین سالگرد شهادت جاج قاسم را گرامی می داریم برای این است که روح این شهید و شهدای مدافع حرم و شهدای دفاع مقدس باعث شد که امروزه در این بزرگترین توطئه ای که با کسب تمام تجاربشان به ایران اسلامی هجمه آورده اند، هجمه شان شکست بخورد.

بیش از هزار اثر به دبیرخانه رسید

دبیر اجرایی مسابقه بزرگ نامه ای به سردار دل ها نیز در این آیین گفت: این مسابقه با همکاری نهادهای فرهنگی و اجرایی استان اجرا شده که باوجود اینکه این مسابقه استانی بوده ولی از حدود یک هزار اثر رسیده به دبیرخانه این رویداد، ۳۵۰ اثر از استان های دیگر بوده است.

علی شریعتی با بیان اینکه از شرکت کنندگان خارج از استان قدردانی می کنیم، قول داد که برای سال آینده این رویداد فرهنگی به صورت ملی برگزار شود.

وی افزود: از ۶۵۰ اثر استانی رسیده به دبیرخانه مسابقه، پس از داوری ۶۵ اثر به عنوان برگزیده انتخاب شد که ۲ اثر از اتباع خارجی می باشد.

وی اظهار کرد: آثار رسیده به دبیرخانه مسابقه دلنوشته ها و دلگویه هایی اثرگذار در سه گروه سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان بود که هر کدام سراسر از عشق، روح و احساس و نیازی بود که این روزها و ماه ها به سردار دل ها احساس می شد.

شریعتی گفت: در این نامه ها از دردی که این ماه ها کشیده شده برای سردار نوشته اند، از درد از چادر از سرکشیدن زنان، یتیمی فرزندان شهدای امنیت، تعدی به روحانیون و غریبی و مظلومیت مقام معظم رهبری و جمهوری اسلامی نوشته اند.

آیین پایانی مسابقه نامه ای به سردار دل ها با حضور خانواده شهید عجمیان و جانباز مدافع امنیت حجت الاسلام اسماعیلی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha