۱۳ دی ۱۴۰۱، ۰:۰۳
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84987314
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گره‌گشایی از بخش گردشگری روند توسعه آستارا را تسریع می‌کند

آستارا- ایرنا- شهردار آستارا گفت: گره‌گشایی در بخش گردشگری و توجه به ظرفیت‌ها نه تنها روند توسعه آستارا را تسریع می‌کند، بلکه می‌تواند فرصت‌های جدید شغلی برای جوانان منطقه نیز ایجاد نماید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میثم الوان‌پور عصر روز دوشنبه در همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری شهرستان آستارا بیان کرد: این خطه زیبا همواره در تاریخ به فرهنگ، ادب و مهمان‌نوازی معروف بوده است و گردشگران همواره خاطره خوشی از آستارا به یاد دارند.

وی یادآور شد: تاسیس اولین کتابخانه گیلان، دومین مدرسه کشور یعنی دبیرستان حکیم نظامی، اولین داروخانه ایران، اولین مدرسه نوین دخترانه ایران، قدیمی‌ترین گمرک ایران و انتخاب شدن برای چندین دوره به عنوان باسوادترین شهر کشور ناشی از قدمت و ریشه فرهنگ و اصالت آن بوده و به عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی و گردشگری داخلی و بین‌المللی در ساحل غربی دریای خزر نشان از اهمیت بندر آستارا برای کشور است.

شهردار آستارا اظهار کرد: بندر آستارا از لحاظ اقتصادی در سطح استان و کشور نقش تعیین‌کننده را دارد و از ظرفیت‌های بسیار خوبی جهت برگزاری جشنواره‌ها برخوردار است که باید به صورت جدی از استعدادهای این شهرستان در تمامی زمینه‌ها استفاده کرد.

وی افزود: آستارا از نظر اقامت مسافر در گیلان دارای رتبه نخست است و بین ۲۰ شهر گردشگرپذیر استان با جذب سالانه ۶ میلیون مسافر داخلی و ۸۰۰ هزار مسافر خارجی جزو نقاط مهم به شمار می‌رود و همه اینها نشان دهنده ظرفیت بزرگ اقتصادی و گردشگری منطقه برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

الوان‌پور عنوان کرد: اقلیم مستعد آستارا با پیشینه غنای فرهنگی و آثار گردشگری و تاریخی متعددش درهم آمیخته است و بر همین اساس برای توسعه روزافزون بخش گردشگری آن باید برنامه‌ریزی کامل و مدونی انجام داد.

وی گفت: آستارا با دارا بودن سه مرز فعال زمینی، دریایی و ریلی در کنار کوهستان و جنگل از شهرهای منحصر بفرد استان گیلان و کشور محسوب می‌شود که باید قدردان این همه نعمت خدادادی باشیم و از این ظرفیت‌ها به نحو احسن و فوق العاده استفاده نماییم.

شهردار آستارا افزود: با توجه به اینکه توسعه گردشگری نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد تا اجرای آن تاثیرات مثبت در گسترش فرهنگ، اشتغالزایی و توسعه اقتصادی آستارا را به دنبال داشته باشد و با در نظر گرفتن شرایط ویژه منطقه به دلیل مرزی بودن که ویترین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌باشد، سرمایه‌گذاری‌ها باید به صورت فرابخشی برنامه‌ریزی و اجرا شود.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به قدمت فرهنگی شهرستان نیاز به برنامه خاص در شان آستارا داریم که این مهم با خرد جمعی در قالب همکاری با سرمایه‌گذاران می‌تواند تبدیل به اتفاق مهم و بزرگی در حوزه گردشگری برای آستارا و استان گیلان شود.

الوان‌پور اضافه کرد: وجود سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف اقتصادی و گردشگری باعث ایجاد یک رونق اقتصادی و جذب گردشگران بیشتر خواهد بود و با ارایه طرح‌های مناسب می‌توان شاهد شکوفایی اقتصاد و اشتغال منطقه و به دنبال آن رشد و توسعه استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه آستارا به عنوان پایلوت، اولین شهر در استان گیلان برای برگزاری اولین همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری انتخاب شده است، ابراز امیدواری کرد این شهرستان به جایگاه خود برسد و پروژه‌هایی اجرا شود که سال‌ها مردمان این خطه در انتظارش هستند.

شهردار آستارا ادامه داد: بازارچه ساحلی که سال‌هاست وضعیت نامناسبی دارد، در آینده نزدیک با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بحث سنگفرش آن با طول بیش از ۵۰۰ متر انجام می‌شود و بخش تجاری که در پارکینگ بازار ساحلی ایجاد خواهد شد و همچنین پارکینگ طبقاتی در اطرافش، این بازار را مانند گذشته به قطب اقتصادی آستارا تبدیل خواهد کرد.

وی بیان کرد: امید می‌رود با تفاهم‌نامه‌هایی که در حاشیه این همایش امضا خواهد شد، بتوانیم در سریع‌ترین زمان ممکن آنها را به یک قرارداد حقوقی خوب ختم کنیم تا هرچه سریعتر اجرا شوند و در اختیار مردم قرار بگیرند و برخلاف پروژه‌هایی که در گذشته با کارشکنی‌ها نیمه‌کاره مانده‌اند، نویدبخش روزهای خوبی برای آستارا باشند.

اولین همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری آستارا به مدت یک‌ روز با میزبانی هتل اسپیناس در نوبت صبح و عصر برگزار شد.

برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و گردشگرپذیری، وجود منطقه ویژه اقتصادی، فاصله کم تا منطقه آزاد انزلی، همجواری با جمهوری آذربایجان و دسترسی به کشورهای مشترک المنافع از طریق زمینی، دریایی و ریلی در کنار نزدیکی به پایتخت در مقایسه با سایر نقاط مرزی کشور از جمله مزیت‌های شهرستان آستارا است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر، در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha