۱۳ دی ۱۴۰۱، ۲:۰۲
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84987339
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اکثریت ساکنان سرزمین اشغالی دولت نتانیاهو را قبول ندارند

تهران- ایرنا- نتیجه تازه ترین نظرسنجی در سرزمین‌های اشغالی نشان می دهد که اردوگاه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی در صورت برگزاری مجدد انتخابات، میزان کرسی‌های خود در کنست را از دست خواهد داد.

به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه "آی ۲۴ نیوز" رژیم صهیونیستی، در این نظرسنجی که شبکه ۱۳ این رژیم منتشر کرده است، اکثریت ساکنان سرزمین‌های اشغالی بر این باورند که دولت کنونی‌شان خوب نیست.

براساس این نظرسنجی، میزان نارضایتی از کابینه حکایت از کاهش کرسی‌های اردوگاه راستگرا به ریاست نتانیاهو دارد، بطوری که در این نظرسنجی کرسی‌های این اردوگاه در صورت برگزاری مجدد انتخابات، از ۶۴ کرسی به ۵۸ کرسی کاهش خواهد یافت.

حزب لیکود به ریاست نتانیاهو ، یک کرسی خود را از دست خواهد داد و کرسی‌های آن از ۳۲ به ۳۱ کاهش خواهد یافت.

در مقابل کرسی‌های حزب "یش عتید" به ریاست "یائیر لاپید" نخست وزیر و وزیر امورخارجه پیشین از ۲۴ کرسی به ۲۶ کرسی خواهد رسید.

همچنین کرسی‌های حزب صهیونیسم دینی به ریاست بتزلل اسموتریچ و ایتمار بن گویر دو عضو افراطی کابینه نتانیاهو نیز از ۱۴ کرسی به ۱۲ کرسی کاهش خواهد یافت، درحالی که حزب شاس که در انتخابات ۱۱ کرسی به دست آورده بود، در صورت برگزاری انتخابات مجدد، تنها حائز هشت کرسی خواهد شد.

حزب یهدوت هتوراه که در اردوگاه نتانیاهو قرار دارد، توانسته هفت کرسی خود را حفظ کند، همچنان که حزب "کشور" به ریاست بنی گانتس نیز همان ۱۲ کرسی را به دست خواهد آورد که در انتخابات کسب کرده بود.

این درحالی است که یسرائیل بیتنو به ریاست آویگدور لیبرمن ۶ کرسی، حزب کارگر، ۴ کرسی و حزب میرتس نیز خواهد توانست ۴ کرسی به دست بیاورد.

فهرست یکپارچه به ریاست منصور عباس نیز کرسی‌هایش به عدد ۶ افزایش خواهد یافت، در حالی که جبهه عربی تغییر کرسی‌هایش به ۴ عدد کاهش یافت و حزب "تجمع" نیز حدنصاب برای ورود به کنست را در این نظرسنجی کسب نخواهد کرد.

براساس این نظرسنجی نتانیاهو به تنهایی نخواهد توانست کابینه تشکیل دهد.

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) هشتم دی ماه در جریان رای اعتماد به کابینه معرفی و بنیامین نتانیاهو به عنوان نخست وزیر مکلف با اعتراض نش و تشنج شد.

گزارش ها حکایت از آن داشت که شماری از نمایندگان کنست علیه نتانیاهو شعار دادند.

یک روز پیش از آن نیز یکصد نفر از سفرای سابق رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به نخست‌وزیر این رژیم درباره روی کار آمدن دولت او به عنوان دولتی راست‌گرا و افراطی ابراز نگرانی کردند.

به عقیده تحلیلگران سیاسی، حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در قدرت از یک سو باعث تشدید بحران و شکاف های داخلی می شود و ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و در کرانه باختری و قدس و نوار غزه در پیش می گیرد و از سوی دیگر موجب افزایش تنش های منطقه ای می شود.

تعیین چهره های بسیار افراطی و تندرو از جمله «ایتامار بن گویر» به عنوان وزیر امنیت داخلی در کابینه رژیم صهیونیستی صدای خود صهیونیست ها را هم درآورده است. آنها بن گویر را جزئی از «اراذل و اوباش آشوبگر» و خطری برای این رژیم قلمداد می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha