۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84987388
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 شهید سلیمانی نماد بارز فروتنی

کرج - ایرنا- بامداد جمعه ۱۳ دیماه سال ۹۸ روایتی تلخ به جهان مخابره کرد،  شیلک موشک کینه توزانه اهریمن در محدوده فرودگاه بغداد که قلب میلیون ها مظلوم را به حزن و اندوه فرو برد.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، بامداد ۱۳دی ماه که اغلب مردم در خواب بودند، خبر شهادت سرداری که خواب دشمنان اسلام را آشفته کرده بود به سرعت در جهان پیچید.
دشمنان قسم خورده نظام اسلامی در این تاریخ فراموش نشدنی با شلیک موشک، سرداری شجاع ، دلاور و مردمی را به شهادت رساندند و خاطره ای تلخ را برای مردم ایران و ملت آزادیخواه منطقه خاورمیانه رقم زد.

شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی که به واسطه رویکرد مردمی بودن، سردار دلها لقب گرفته بود، به همراه ابومهدی المهندس و هشت تن از یاران باوفایشان در خاک عراق ، نه تنها آینده روشن را برای کشورهای مسلمان تار نکرد، بلکه چهره خبیث دشمنان را بیش از پیش برای مظلومان جهان نمایان کرد و مسیری دیگر را با شناخت بیشتر از این قهرمانان برای مبارزه با دشمنان اسلام ساخت.

شهادت سردار دلها اگرچه کام مسلمانان جهان را تلخ کرد، اما صحنه حیات با مکتبی که از ویژگی های درس آموز این سردار برجای ماند، ایران اسلامی و منطقه خاورمیانه را وارد مرحله جدیدی از مقاومت و سربلندی کرد، چراکه این شهادت از تمام عدالت خواهان جهان سردار سلیمانی های دیگری بوجود آورد.

پس از شهادت سردار سلیمانی روایت ها و مصاحبه های بسیاری را در خصوص این بزرگ مرد تاریخ جمهوری اسلامی شنیدیم که هرکدام آنها به نوبه خود در تلاش برای معرفی ویژگی های این بزرگ مرد تاریخ انقلاب اسلامی بودند، اما این بار به مناسبت سومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی پای صحبت های همراه او در تمام لحظات مبارزه و همراهی با مردم می نشینیم تا با ابعاد تازه تری از ویژگی های گسترده این سردار آشنا شویم .

الحمد لله الذی هدانا لهذا و ما کنا لنهتدی لو لا ان هدانا الله ،‌ آیه ای آشنا از سوره اعراف که بارها از سردار دلها در صحبت های آغازین او شنیده بودیم و اشاره به آن دارد که ستایش خدای را که ما را بر این مقام رهنمایی کرد، که اگر هدایت و لطف الهی نبود ما به خود به این مقام راه نمی‌یافتیم و این آیه آغاز گر صحبت های این همراه سردار بود.

سیروس دهقان شیری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی گفت: از سال ۷۵ که به خدمت سربازی رفتم به عنوان سرباز وظیفه و سپس به عنوان همراه در خدمت سردار تا سال ۸۹ بودم.

شلیک اهریمن به قلب میلیون ها مظلوم   

فروتنی از ویژگی های سلیمانی بود

این همراه سردار سلیمانی از ویژگی های بارز خضوع و فروتنی شهید نام برد و افزود: سردار خود را فرزند انقلاب و امام (ره) می دانست و همیشه می گفت من یک روستایی هستم، بنابراین لحظه ای از یادش نمی رفت که از کجا آمده است.

دهقان شیری ادامه داد: این ویژگی بارز افتادگی و خودشناسی سردار که دچار غرور نشده بود ، سبب گردید تا از همراهی با ایشان لذت بیشتری ببرم .

وی یکی از شاخصه های دیگر سردار سلیمانی را مطالعه در بحث های دینی و مکتبی عنوان کرد و افزود: یکی از تاکیدات سردار در مباحث دینی آن بود که باید با مطالعه و تفکر درباره چرایی به دنیا آمدن تحقیق داشت و تمام تلاش خود را برای پیشرفت کشور و تاثیرگذاری برجهان اسلام بکار بست .

وی بیان کرد: بنابراین تغییر برای او خیلی مهم بود اما کسی که می خواهد تغییری در کشور به وجود آورد در هر صنفی اول باید خود را بشناسد که از کجا آمده به کجا می خواهد برود و برای کشورش چه کاری می خواهد انجام بدهد.

به عقیده من سردار خود ساخته بود مثل سردار طهرانی مقدم، کاظمی و صدها نمونه از این دست بزرگ مردانی که در برگ زرین تاریخ جمهوری اسلامی می توان دید .

دهقان شیری با بیان اینکه سردار با خودسازی تغییرات مهمی در کشور ایجاد کرد گفت: سردار دلها دور اندیش و جامع نگر بود بنابراین با راه و مسیری که در پیش گرفته بود، آشنا بود .

وی اظهار کرد: سردار هیچگاه خود را از ملت جدا نمی دانست اما از بین ملت بودن به عمل است که برای این خصیصه بارز سردار اشاره به واقعیت هایی که به عینه دیدم خواهم داشت .

دهقان شیری گفت: حاج قاسم به عنوان فرمانده جنوب شرق کشور به حدی خود را از مردم می دید که حاضر نبود با خودروی خاص جابجا شود به طوریکه با خودروی سواری "رنوی پنج" به کارهای خود رسیدگی می کرد.

شلیک اهریمن به قلب میلیون ها مظلوم   

باید همانند مردم باشیم

این همراه سردار سلیمانی با اشاره به خاطره ای از سردار اضافه کرد: زمانی که ایشان عضو تشخیص مصلت نظام بود وقتی جلوی نهاد ریاست جمهوری می رفتیم با خودروی رنو پنج ما را راه نمی دادند اما سردار در عین راحتی از ماشین پیاده می شد و بقیه مسیر را پیاده می رفت .

دهقان شیری گفت: به عنوان همراه سردار سلیمانی باید بگویم که بدون هیچ اغراقی می توانست بهترین ماشین را داشته باشد ولی در کرمان برای انجام کارهای خود از سواری پیکان استفاده می کرد و می گفت باید خودروی همانند سایر مردم داشته باشم .
وی افزود: در سال ۸۸ در منطقه با کارهای نظامی، امنیتی و نقاط برجسته داشتیم که از دید دشمن پنها نبود بنابراین دشمنان با فتنه گری درصدد وارد کردن فشار به کشور بودند تا مانع از توسعه شوند .

دهقان شیری بیان کرد: در همان سالها در این جریانات برخی از مسوولان کشور می گفتند فضای غبارآلود است و برخی صحبت نمی کردند، حتی برخی نیز عقب نشسته بودند، اما سردار سلیمانی در میدان بود.

وی ادامه داد: درآن سالها سردار یک تنه یا پیش مسوولانی می رفت که در آن مقطع سکوت کرده بودند یا کم کاری ها را با تذکر گوشزد می کرد .

دهقان شیری با اشاره به صحبت سردار با یکی از مقامات عالی رتبه در همان سالها گفت: در این مکالمه سردار به مخاطب خود گفت "اول تکلیف خود را با موضوع ولایت فقیه روشن کن ! اگر بیرق ولایت را به سر یک تپه زدی براساس آن موضع گیری سیاسی داشته باش".

وی گفت: در کشور ما ۲ نکته مورد توجه قرار نگرفته اول آنکه دشمن اصلی کیست بعد از آن ببینیم کشور از کجا به کجا رسیده است؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha