سه هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد خراسان رضوی در حال ساخت است

مشهد- ایرنا- مدیر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان اداره کل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: ساخت سه هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در چهار قالب برای مددجویان تحت پوشش استان در حال انجام است.

محمد صحرایی روز سه‌ شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد واحد مسکونی در قالب طرحهای امام رضا(ع)، پنجتن، سادات و صالح آباد در سطح استان در حال اجراست.

وی ادامه داد:در امضای تفاهمنامه با سپاه و بنیاد علوی ساخت این تعداد واحد مسکونی برای مددجویان استان از مرحله پی‌کنی تا تحویل کامل شده است.

مدیر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد خراسان رضوی گفت: هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی از این تعداد با تکمیل و آماده‌سازی نهایی در ایام دهه فجر در بهمن ماه امسال تحویل مددجویان می‌شود.

صحرایی افزود: در قالب ساخت و تکمیل مسکن، بر اساس تفاهمنامه بنیاد علوی تا مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان و در تفاهمنامه سپاه تا مبلغ ۶۰ میلیون تومان از سوی کمیته امداد کمک بلاعوض به مددجویان اعطا و ۵۰ میلیون تومان هم از محل صندوق امداد ولایت پرداخت تسهیلات انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: کمک به ساخت و تکمیل مسکن، خرید و تعمیرات مسکن و همچنین ساخت فضاهای جانبی مانند حمام، سرویس بهداشتی و لوله کشی گاز بخشی برای منازل مددجویان از جمله این خدمات است.

مدیر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد خراسان رضوی گفت: در بخش خرید مسکن از ابتدای امسال تا کنون ۱۸۵ واحد مسکن خریداری و تحویل مددجویان شده است.

صحرایی افزود: ۵۰ واحد دیگر نیز در حاشیه شهر مشهد خریداری شده است که طی هفته آینده تحویل خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه تعمیرات مسکن اجرای سه هزار و ۱۷۶ طرح تعمیر طی امسال هدفگذاری شده که تا کنون ۸۰۰ مورد آن محقق شده است.

مدیر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان اداره کل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: برای تعمیرات مسکن مبلغ ۱۵میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و حدود ۳۰ میلیون تومان تسهیلات از محل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به مددجویان پرداخت می‌شود.

هم اکنون بیش از یک و نیم میلیون نفر در استان خراسان رضوی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ( ره) هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha