۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84987550
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶ پزشک متخصص جدید فعالیت خود را در گناباد و بجستان آغاز کردند

گناباد-ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد گفت: ۱۶ پزشک متخصص و فوق تخصص جدید در رشته های مختلف تخصصی و جراحی به تازگی فعالیت خود را در شهرستانهای تابعه این دانشگاه (گناباد و بجستان) آغاز کردند.

دکتر رضا احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد در رشته هایی تخصصی چون زنان و زایمان، اطفال، داخلی، جراحی و بیهوشی هستند و علاوه بر این تعداد در ۹ رشته تخصصی شاهد ماندگاری پزشکان متخصص در این شهرستانها هستیم و این از ظرفیتهای مهم درمانی در منطقه است.

وی ادامه داد: با توجه به این میزان هم اکنون در مجموع ۸۱ متخصص و فوق تخصص و ۶۶ پزشک عمومی در شهرستانهای گناباد و بجستان مشغول فعالیت هستند و این از ظرفیت‌های خوب دانشگاه علوم پزشکی گناباد در راستای ارائه خدمات درمانی به مردم شهرستانهای جنوبی خراسان رضوی به شمار می رود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: پرداخت پلکانی مالیات و عقب افتادگی ۹ماهه حق کارانه (میزان درآمدی که پزشکان در ازای خدمات برای بیمارستانها و مراکز درمانی ایجاد کرده اند) را از جمله مشکلات پزشکان متخصص در بخش دولتی عنوان کرد و گفت: تلاش کردیم در حد توان و مقدورات، شرایط رفاهی و اسکان مناسبی برای پزشکان متخصص فراهم کنیم.

احمدی افزود: بیمارستان علامه بهلول گنابادی این شهرستان با برخورداری از امکانات و تجهیزات تشخیصی مناسب و به روز در بین ۳۲۰ بیمارستانی که در راستای طرح تحول نظام سلامت در کشور احداث شده اند، جز پنج بیمارستان برتر و نخست در جشنواره سراسری عمران سلامت طی سال جاری انتخاب شد.

وی با اشاره به کسب رتبه درجه یک و تاییدیه آموزشی بیمارستان علامه بهلول گنابادی اضافه کرد: در راستای توسعه گردشگری سلامت در منطقه جنوب استان خراسان رضوی اقدامات لازم برای دریافت مجوز بخش بیماران بین‌الملل بیمارستان علامه بهلول گنابادی طی امسال انجام شده است که این امر زمینه گردشگری سلامت را افزایش می دهد.

او ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی گناباد هم اکنون با ۱۳۴ عضو هیات علمی و استاد، آموزش ۲ هزار دانشجو در ۲۸ رشته مرتبط با پزشکی را بر عهده دارد.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با ۲ بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی، ۱۷ مرکز سلامت، ۴۶ خانه بهداشت و ۱۶ پایگاه اورژانس و یک پایگاه اورژانس هوایی مشغول ارائه خدمت به مردم شهرستان های گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی است.
بیش از ۱۳۰ هزار نفر از مردم این شهرستانها زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha