کمک به طرح‌های ایتام و محسنین کمیته امداد سمنان امسال ۸۰ درصد افزایش یافت

سمنان- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: کمک حامیان به فرزندان محسنین و ایتام استان در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۸۰ درصدی داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حسین ذوالفقاری روز سه شنبه به رسانه ها ابراز داشت: ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر حامی فعال حمایت از کودکان نیازمند استان را عهده دارند و کمک های حامیان مستقیم به حساب فرزندان معنویشان واریز می شود.

وی یادآور شد: در طرح اکرام ایتام تلاش شده با جذب حامیان جدید، فرزندان یتیم و محسنین در سرفصل‌های بهبود وضعیت معیشتی، درمانی و تحصیلی تقویت شود.

وی افزود: ماهانه ۶۶۲ فرزند یتیم در طرح اکرام و سه هزار و ۷۶۸ نفر از کودکان طرح محسینن از حمایت حامیان خود بهره مند می شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و فراز نشیب ها افزایش حامیان برای حمایت از کودکان بیش از پیش ضروری است.

ذوالفقاری با بیان اینکه اکرام ایتام از نیمه دوم سال ۷۸ با هدف حمایت از کودکان یتیم و تامین نیازمندی‌های آنان در زمینه‌های معیشتی، تحصیلی، و درمانی آغاز شد، خاطرنشان کرد: در این طرح، افراد نیکوکار با پذیرفتن و تقبل حمایت مالی از یک یا چند یتیم در طول سال نسبت به رفع مشکلات مادی و معنوی آنان اقدام نمایند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان طرح «محسنین»را مربوط به کودکانی دانست که یا پدر و مادر از یکدیگر جدا شده و تحت سرپرستی مادرشان هستند و یا آن که پدرشان در قید حیات است، اما به دلیل بیماری، کهولت سن و یا از کارافتادگی قادر به تامین معاش خانواده نیست برشمرد و گفت: این کودکان نیاز به حامیان بیشتری برای امرار معاش زنذگی و تامین آتیه زندگیشان دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha