مبارزات شهید سلیمانی به نفع مردم افغانستان بود

تهران-ایرنا- رییس اسبق اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ می گوید: ملت های ایران و افغانستان در یک جغرافیای مشترک زیست داشتند و دارای مشترکات زبانی، دینی، تاریخی و فرهنگی می باشند و برای همین مبارزه سردار شهید سلیمانی به نفع مردم افغانستان نیز بود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، صالح محمد خلیق رییس اسبق اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ در بازدید از نمایشگاه عکس «جان فدا» به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در کتابخانه فردوسی شهر مزار شریف به خبرنگار آوا گفت: امروز از شخصیت سردار شهید سلیمانی طی نمایشگاه عکس در شهر مزار شریف گرامیداشت گردیده و ایشان همیشه با گروه های افراطی به خصوص داعش مبارزه کرده است.

وی گفت که سردار شهید سلیمانی در کنار مردم افغانستان علیه استعمارگری و قدرت های اشغالگر نیز مبارزه کرده و حامی ملت افغانستان بوده است.

خلیق اظهار داشت که ملت های ایران و افغانستان در یک جغرافیای مشترک زیست داشتند و دارای مشترکات زبانی، دینی، تاریخی و فرهنگی می باشند و برای همین مبارزه سردار شهید سلیمانی به نفع مردم افغانستان نیز بوده است.

وی افزود که مردم افغانستان در غم از دست دادن سردار شهید سلیمانی با مردم ایران شریک بوده و در این موضوع دو ملت همنوا می باشند.

سمانه کیفری، کارشناس مسائل فرهنگی در شهر مزار شریف در بازدید از نمایشگاه عکس «جان فدا» گفت: سردار شهید سلیمانی شخصیتی دلیر و شجاع بود که برای جهان اسلام مبارزه نمود تا اینکه در راستای خدمتگزاری به مسلمین به شهادت رسید و ایشان در حقیقت منجی اسلام در شرایط کنونی هستند.

وی ادامه داد: سردار شهید سلیمانی جهان اسلام را از دست پدیده شومی چون داعش نجات داد و این گروهک ضد بشری را در عراق، سوریه و سایر کشورها نابود کرد.

شماری از بازدیدکنندگان نمایشگاه عکس جان فدا به خبرنگار آوا می گویند: سردار شهید سلیمانی متعلق به جهان اسلام است و باید امت اسلامی از شخصیت ایشان تجلیل و گرامیداشت به عمل بیاورد.

آنان گفتند که سردار شهید سلیمانی آفت بزرگی چون داعش را از دامن اسلام و مسلمین پاک کرد و همیشه حامی مظلومین بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha