۱۰۴ بیمار بوشهری برای دریافت خدمات صندوق بیماران خاص نشان دار شدند

بوشهر - ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: با اقدام دولت سیزدهم از آبان ماه امسال ۱۰۷ نوع بیماری در شمار بیماری های خاص تحت پوشش بیمه‌ای بیمه سلامت قرار گرفته و تا کنون ۱۰۴ بیمار در این خصوص نشان‌دار شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داراب بارگاهی روز سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به تشکیل صندوق بیماران خاص و اختصاص پنج هزار میلیارد اعتبار به آن از سوی دولت، بیان کرد: پیش از این بیماران پنج گروه هموفیلی، دیالیزی، تالاسمی، پیوندی و ام اس به عنوان بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش حمایت‌های بیمه‌ای قرار داشتند که اکنون بیماری‌های گروه‌های سکته مغزی، سرطان‌ها، بیماری‌های اس ام ای ( عصبی - عضلانی) و ان تی اس (ژنتیکی متابولیکی) نیز به آن افزوده شده است.

وی یادآور شد: برخی از داروهای این بیماران بسیار گران است و تحت پوشش قرار دادن آنها اقدام بزرگی در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب است تا این بیماران رنجی غیر از رنج بیماری نداشته باشند.

بارگاهی اعلام کرد: این بیماران در صورتی که اسناد پزشکی از مهرماه امسال داشته باشند نیز می‌توانند ارائه کنند و اکنون یک میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت در این زمینه در اختیار اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر است.

وی افزایش خدمات بیمه‌ای به معلولان را از دیگر اقدامات بیمه سلامت در راستای حمایت مالی و خدمتی خود برای بیمه شدگان عنوان کرد و گفت: در تفاهم سازمان بهزیستی و بیمه سلامت شمار خدمات درمانی و توانبخشی معلولان از ۹ کد خدمتی به ۵۹ کد رسیده است کاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی و بینایی سنجی و پروتز را شامل می‌شود.

بارگاهی با بیان اینکه در زمان حاضر شمار اندکی از موسسات فعال در این حوزه‌ها با اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر قرارداد بسته اند، تاکید کرد: پرداختی‌های این بیمه به موسسات تشخیصی و درمانی به روز است و موسسات باید در راستای خدمت رسانی به جامعه هدف هر چه زودتر برای امضای این قرارداد اقدام کنند.

وی حمایت بیمه از خدمات ناباروری را از دیگر عملکردهای شایسته توجه بیمه سلامت در این دولت عنوان کرد که در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت اجرا شده است و بر اساس آن خانم های متاهل تا ۴۹ سال تمام و آقایان متاهل که شرایط ناباروری اولیه یا ثانویه را داشته باشند می‌توانند تا سه نوبت با پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصد از تعرفه دولتی و عمومی غیر دولتی استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر افزود: در این زمینه از ابتدای امسال تا کنون ۲۰۰ میلیون تومان برای ۶۱ پرونده ۳۹ بیمار پرداخت شده است.

بارگاهی با بیان اینکه بیمه سلامت با تنها مرکز خصوصی درمان ناباروری بوشهر قرارداد امضا کرده، اعلام کرد: تا پایان سال ۲ مرکز دولتی درمان ناباروری در بوشهر و برازجان آغاز به کار می کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر ادامه داد: در سال جاری بیمه سلامت استان بوشهر مبلغ ۱۷ میلیارد برای مطالبات داروخانه‌ها پرداخت کرده که از این میزان هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون آن در قالب طرح دارویار بوده و بدهی در این خصوص ندارد.

وی یادآور شد: یکهزار و ۳۵۰ قلم دارو در طرح دارویار تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارد که ۴۰۰ مورد آن اقلام غیر بیمه‌ای بوده و هیچ افزایش قیمتی ناشی از این طرح به بیماران تحمیل نمی شود.

بارگاهی گفت: ۵۱۶ موسسه تشخیصی و درمانی استان بوشهر طرف قرارداد بیمه سلامت استان بوشهر هستند که همه مطالباتی که اسناد آن دریافت شده تا آذر ماه پرداخت شده است.

وی اعلام کرد: امسال این بیمه در استان بوشهر ۲۱۶ میلیارد تومان برای خدمات درمانی، تشخیصی و دارویی بیمه شدگان خود هزینه کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر یادآور شد: ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که ۸۰ درصد آن در قالب صندوق‌های روستایی و همگانی رایگان بیمه شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha