سردار دلها محور پاتوق‌های فرهنگی در خراسان رضوی

مشهد-ایرنا- همزمان با سومین سالگرد عروج سردار دلها، پاتوق‌های فرهنگی متشکل از چندین برنامه متنوع هنری و فرهنگی با محور سردار شهید سلیمانی در شهرهای مختلف خراسان رضوی بویژه مشهد در حال اجرا است.

به گزارش ایرنا جانشین مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برنامه های فرهنگی و هنری برنامه ریزی شده برای این ایام گفت: محور اصلی این برنامه معرفی و تبیین بیش از پیش شخصیت سردار شهید قاسم سلیمانی با بهره گیری از ابزار فرهنگ و هنر است.

یوسف امینی افزود: یکی از این برنامه ها معرفی شخصیت سردار سلیمانی در قالب کتاب و برگزاری مسابقه کتابخوانی از سوی موسسه تخصصی – فرهنگی شهید روحی است.

وی بیان کرد: این موسسه کتاب "رفیق خوشبخت من" را برای مقطع بزرگسالان و کتاب " قهرمان میدان" برای مقطع کودکان و نوجوانان را به مسابقه گذاشته و به شرکت کنندگان تا دهه فجر فرصت داده تا با روخوانی کتاب در این مسابقه شرکت کنند تا برترین ها انتخاب و به آنان جوایزی اعطا شود.

این مسوول در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مسابقه کتابخوانی دیگری برای کارکنان این اداره کل و خانواده هایشان بر محور کتاب "تحلیل معنایی الگوی فرهنگی و سیاسی شهید سلیمانی در گام دوم انقلاب اسلامی" در نظر گرفته و در حال برگزاری است.

امینی اظهار داشت: به مناسبت ایام شهادت سردار سلیمانی انجمنهای ادبی در همه شهرستانهای خراسان رضوی یک شب شعر را با عنوان "جان فدا" با محوریت شهید سلیمانی در حال اجرا دارند.

وی برپایی محافل قرآنی، کرسی های قرائت قرآن و تجلیل از فعالان و شخصیتهای برجسته قرآنی را از برنامه های موسسات قرآن و عترت خراسان رضوی در این ایام برشمرد .

سردار دلها محور پاتوق‌های فرهنگی در خراسان رضوی

وی تولید قطعات ادبی و دل نوشته ها از سوی گروه نوجوان به منظور ارتباط قلبی بیشتر بین نوجوانان و شهید سلیمانی و انتشار آنها در فضای مجازی را از دیگر برنامه های این روزهای پاتوق های فرهنگی شهرهای استان خراسان رضوی برشمرد و افزود: بهترین دل نوشته و قطعات ادبی در این بخش انتخاب و به سرایندگان آنها جوایزی اعطا می شود.

جانشین مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: کلیپ هایی هم با موضوع شهید سلیمانی برای انتشار در فضای مجازی تهیه و همچنین ۶ هزار پوستر با همین موضوع در خراسان رضوی نشر و توزیع شده است.

وی اضافه کرد: کانون های فرهنگی و هنری خراسان رضوی نیز هر شب در مساجد شهرها برنامه های ویژه گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی را برگزار می کنند.

امینی ادامه داد: رویداد "همرسان" با هدف اتصال محصولات و خدمات به شبکه مصرف نظیر مدارس، مساجد، تشکلها بر بستر تارنمای farhangup.com که به معرفی و عرضه‌ محصولات و خدمات فرهنگی می‌پردازد، سعی دارد تا ظرفیت‌های مردمی موجود را در مسیر شعار محوری خود یعنی ایران قوی، نقش آفرینی کند.

وی اظهار داشت: محصولاتی شامل کتاب و نوشت‌افزار، هدایا و سوغات، تزیینات فضاآرایی و بازی و سرگرمی در کنار خدماتی همچون اجرای مراسم صحنه‌ای، اعزام گروه‌های نمایشی و تبلیغی و آموزشی، ارائه تولیدات هنری و رسانه‌ای و خدمات برگزاری مراسم و اکران‌ ها در تارنمای این رویداد عرضه شده اند.

امینی اضافه کرد: رویداد هم‌رسان از امشب همزمان با سومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی آغاز شده و تا چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ادامه خواهد داشت.

سردار دلها محور پاتوق‌های فرهنگی در خراسان رضوی

پاتوق فرهنگ مشهد به یاد شهید سلیمانی

مدیر پاتوق فرهنگ مشهد از برگزاری صدمین دورهمی اعضای این پاتوق به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی به خبرنگار ما گفت: این دورهمی به مدت سه شب در سینما هویزه برنامه های متنوعی را در دست اجرا دارد.

پیمان حسین زاده افزود: در نخستین شب از برگزاری این دورهمی، مستند "آورتین" ، ۱۲ دیماه در پردیس سینمایی هویزه مشهد ه نمایش درآمد.

وی بیان کرد: این مستند به کارگردانی "حسن وزیرزاده" و براساس رشادت‌های رزمندگان لشگر ۴۱ سیدالشهدا(ع) به فرماندهی "حاج قاسم سلیمانی" ساخته شده است که تلاشهای زیادی برای برقراری امنیت منطقه آورتین استان کرمان داشتند.

حسین زاده اظهار داشت: پس از اتمام اکران فیلم، با حضور "مصطفی یوسف زاده" و "حاج علی تفقد"، رزمنده و جانباز دفاع مقدس و مدافع حرم نقد و بررسی این مستند انجام شد.

وی ادامه داد: پاتوق فرهنگ مشهد در دومین شب از دورهمی خود (۱۳ دیماه) به خوانش کتاب و شب شعر و در سومین شب (۱۴ دیماه) به اجرای سرود و ترانه انقلابی از "ایمان حیدری" در پردیس سینمایی هویزه می پردازد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha