تعیین تکلیف خودروهای توقیفی را با استفاده از ظرفیت های قانونی بطور جدی پیگیری می کنیم

تهران- ایرنا- درپی بازدید روز گذشته رییس قوه قضائیه از پارکینگ خودروهای توقیفی در کرمان و دستور برای رسیدگی به این مساله، دبیرخانه ستاد و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌ها تاکید کرد که بصورت جدی و با استفاده از همه ظرفیت های قانونی، تعیین تکلیف خودروهای توقیفی را پیگیری می کنند.

به گزارش ایرنا و نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، بازدید روز گذشته رئیس قوه قضائیه از پارکینگ موقت نگهداری وسایل نقلیه دارای دستور توقیف قضایی مربوط به پرونده های مبارزه با مواد مخدر در استان کرمان و دستور ایشان به مسئولان قضایی این استان برای تعیین تکلیف اموال توقیفی، بسیار راهگشا و قابل تقدیر است.
در کل کشور حدود ۱۵ هزار وسیله نقلیه در راستای اجرای قانون مبارزه با مواد مخدر با دستور مقامات محترم قضایی توقیف شده اند که از این تعداد حدود ۲ هزار وسیله نقلیه مصادره قطعی و در سیر مراحل اجرای قانون و فروش از طریق مزایده عمومی قرار دارند و حدود ۱۳ هزار دستگاه نیز تا سیر مراحل دادرسی و تعیین تکلیف کماکان در توقیف نگهداری می شوند.
براساس اعلام روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، ۴۵ درصد از وسایل نقلیه توقیفی مربوط به قبل از سال ۱۴۰۰ است که به دلایلی از جمله اطاله دادرسی سیر مراحل تعیین تکلیف آن اموال، طولانی شده است؛ از این رو دستور رئیس قوه قضائیه به دادگستری‌های سراسر کشور برای تسریع در تعیین تکلیف اموال در راستای جلوگیری از استهلاک و افت قیمت ناشی از گذر زمان، راهگشا خواهد بود.
بر همین اساس، تعداد محدودی از وسایل نقلیه (حدود ۴۰۰ دستگاه) در عملیات مقابله‌ای با اشرار و قاچاقچیان به دلیل عدم احراز مشخصات مالک قبل از سال ۱۳۹۵ توقیف می‌باشند که در صورت اذن مقام قضایی و اعمال تبصره ۲ ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی تعیین تکلیف خواهند شد.
دبیرخانه ستاد و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌ها مجدانه موضوع تعیین تکلیف خودروهای توقیفی را با استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی پیگیری می‌نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha