سبد کشفیات پلیس هرمزگان؛ از تریاک تا برنج قاچاق

بندرعباس- ایرنا- فرمانده انتظامی هرمزگان با ارائه گزارش عملکرد ۹ماهه پلیس استان، کشف انواع کالای قاچاق از تریاک تا برنج را بخشی از اقدامات ماموران این نیرو معرفی کرد.

به گزارش ایرنا سردار سرتیپ دوم "غلامرضا جعفری" روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با تلاش کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی و همکاری دیگر ماموران انتظامی استان در ۹ ماهه سال جاری ۲۵ مرحله طرح سراسری پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق کالا و سوخت در سطح استان اجرا شد که در اجرای این طرح ها، ۱۱ میلیون و ۵۳۲ هزار لیتر انواع فرآورده های نفتی، دو میلیون و ۲۲۴ هزار پاکت انواع سیگار و ۱۳۳ دستگاه خودرو لوکس خارجی کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به توقیف ۴ هزارو ۴۰۲ دستگاه خودرو و شناور حامل و فعال در قاچاق کالا اضافه کرد: ارزش کالاهای کشف شده در مدت یاد شده، ۱۵ هزار میلیارد ریال برآورد شده و در مجموع ۴ هزار و ۹۲۳ متهم در زمینه قاچاق شناسایی، دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده اند.

فرمانده انتظامی هرمزگان دیگر اقدامات و دستاوردهای شاخص پلیس امنیت اقتصادی استان در حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز را شناسایی و کشف ۶۸ مورد زمین خواری، ۴۵ انبار احتکار، کشف ۲۴ کانتینر حاوی سوخت قاچاق، کشف انباربزرگ حاوی یکهزار و ۸۰۰ تن برنج احتکاری، شناسایی و توقیف ۸۶ دستگاه خودرو سنگین دارای باک اضافه و غیراستاندارد در یکی از شهرستان های استان، کشف یک فقره پرونده سازمان یافته ۱۲ کانتیترحامل سوخت قاچاق، کشف یک فقره زمین خواری ۱۵۷ هکتاری و یک فقره اختلاس بیش از ۲۰ میلیارد ریالی و یک فقره فرار مالیاتی به ارزش ۳۰ میلیارد ریال و کشف یک فقره تسهیلات غیر مجاز بانکی ۲هزار میلیارد ریالی اعلام کرد.

پارسیان، ایستگاه پایانی قاچاق ۶۲۶ کیلوگرم تریاک

رییس پلیس استان همچنین از کشف ۶۲۶ کیلوگرم تریاک طی یک عملیات مأموران انتظامی شهرستان پارسیان در بازرسی از ۲ دستگاه خودرو خبر داد.

به گفته سردار جعفری مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری مأموران انتظامی پارسیان از فعالیت یک باند سازمان یافته که قصد انتقال مواد مخدر از طریق جاده پارسیان به لامرد را داشتند مطلع شده و بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

رییس پلیس استان اضافه کرد: مأموران با تشکیل تیمی تلفیقی از مأموران مبارزه با مواد مخدر و ایست بازرسی لاورچهو و یگان امداد، به محل تردد قاچاقچیان اعزام شدند پس از شناسایی ۲ دستگاه خودرو سواری متعلق به این باند، دستور ایست دادند.

این مقام انتظامی بیان داشت: رانندگان با مشاهده مأموران بدون توجه به ایست پلیس و علائم بازدارنده تغییر مسیر دادند که پس از طی مسافتی با توجه به توانمندی و سرعت عمل مأموران عرصه را بر خود تنگ دیده و با رها کردن خودرو و استفاده از مسیر کوهستانی و تاریکی هوا از محل فرار کردند.

فرمانده انتظامی هرمزگان تصریح کرد: در بازرسی از این ۲ خودرو ۶۲۶کیلوگرم تریاک کشف شد و دستگیری متهمان نیز در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پارسیان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha