۱۴ دی ۱۴۰۱، ۰:۰۱
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84988415
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صنعا هتک حرمت صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را محکوم کرد

تهران- ایرنا- وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای هتک حرمت مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا از المسیره، در بیانیه وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن آمده است: هدف رژیم صهیونیستی از تعرض و هتک حرمت مسجدالاقصی و اماکن مذهبی دیگر که با سوء استفاده از سکوت جامعه جهانی در قبال این اقدامات انجام می‌گیرد، تغییر واقعیت مکان‌های مقدس در قدس اشغالی است.

صنعا نسبت به پیآمدهای تداوم تجاوزهای رژیم صهیونیستی به اماکن مقدس از جمله مسجدالأقصی هشدار داده و تأکید کرده است که این اقدامات بی‌ مسئولانه رژیم صهیونیستی درگیری‌ها در اراضی فلسطینی را تشدید خواهد کرد و تهدیدی مستقیم برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌ المللی خواهد بود.

در این بیانیه آمده است: افزایش تعرضات و اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی دلیلی بر شکست طرح‌های این رژیم در جلب حمایت ملت‌های عربی به خصوص پس از سازش با برخی رژیم‌های عربی و اسلامی است، رژیم‌هایی که بر خلاف میل ملت‌های عربی به سازش با دشمن صهیونیستی روی آوردند.

وزارت خارجه یمن در پایان این بیانیه از شورای امنیت، شورای حقوق بشر سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب خواست تا تجاوزهای رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و به مسئولیت خود در حمایت از ملت فلسطین و اماکن مقدس در فلسطین عمل کنند.

ایتامار بن گویر وزیر جدید امنیت داخلی رژیم صهیونیستی صبح سه‌شنبه در اولین هفته کاری خود به همراه گروه دیگری از صهیونیست‌ها با حمایت نظامیان این رژیم در اقدامی تحریک‌آمیز به مسجد الاقصی یورش برد.

این اقدام با واکنش گسترده مسلمانان روبه‌رو شد و برخی دولت‌های کشورهای اسلامی این اقدام بن گویر را محکوم کردند.

وزارت خارجه اردن در اعتراض به ورود عضو تندرو کابینه نتانیاهو به مسجدالاقصی سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد.

پیش از آن نیز جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به یورش روز سه‌شنبه وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی آن را اقدامی جنایتکارانه دانسته و تاکید کردند که مقاومت برای پاسخ به صهیونیست‌ها در آمادگی کامل قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha