روسیه: بیش از ۱۳۰ مزدور خارجی ارتش اوکراین کشته شدند

تهران-ایرنا- ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: در حمله نیروهای هوافضای روسیه به محل استقرار موقت مزدوران خارجی ارتش اوکراین در جمهوری خلق دونتسک بیش از ۱۳۰ تن از آنها کشته شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، کوناشنکوف سه‌شنبه اظهار کرد: نیروهای روسیه همچنین نیروهای اوکراین را در منطقه خارکی‌یف مورد حمله قرار دادند و بیش از ۴۰ شبه نظامی، سه خودروی زرهی جنگی و سه کامیون وانت را منهدم کردند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: نیروهای روسیه بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ هواپیمای بدون سرنشین اوکراین را از آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین منهدم کرده‌اند.

کوناشنکوف در مورد مجموع خسارات تجهیزات نظامی اوکراین از آغاز جنگ تصریح کرد، اوکراین در این جنگ ۳۵۵ هواپیمای جنگی، ۱۹۹ بالگرد، ۲هزارو۸۰۷ هواپیمای بدون سرنشین، ۳۹۹ سامانه موشکی زمین به هوا،۷هزارو۳۸۲ تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی،۹۶۷ سامانه پرتابگر راکتی چندگانه، ۳ هزارو۷۶۸قبضه توپ و خمپاره و ۷هزارو۹۰۰ خودروی موتوری ویژه نظامی را از دست داده است.

به گزارش ایرنا، جنگ در اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز بعد، عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد. به این ترتیب روابط پرتنش مسکو-کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha