راهپیمایی شیعیان نیجریه در سالروز شهادت سردار سلیمانی

تهران- ایرنا- شیعیان نیجریه عصر سه‌شنبه در سومین سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در اعتراض به اقدام جنایتکارانه آمریکا راهپیمایی کردند.

به گزارش ایرنا، تارنمای جنبش اسلامی نیجریه گزارش داد، راهپیمایی اعضای نهضت اسلامی نیجریه به مناسبت سومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در شهر ابوجا پایتخت نیجریه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در این راهپیمایی پلاکاردهایی مزین به تصویر شهیدان سلیمانی و المهندس در دست داشتند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی در اعتراض به اقدام جنایتکارانه ترور شهیدان سلیمانی و المهندس از سوی آمریکا، پرچم این کشور را به آتش کشیدند.

«عبداللهی محمد موسی»، دبیر مجمع دانشگاهیان در این تجمع گفت: اعتراض و آتش زدن پرچم با هدف نشان دادن نارضایتی از قتل وحشیانه مردی بود که در کنار قربانیان تروریسم در سطح جهانی ایستاده بود.

همچنین نشست «سردار سلیمانی قهرمان جهانی مقاومت» همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها با پیام شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه با حضور ده‌ها نفر از علاقمندان این شهید عزیز و تعدادی از سفرای مقیم در محل سفارت ایران در ابوجا برگزار شد.

شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه در این نشست در پیامی اعلام کرد: سه سال است که ما این مجاهد بزرگ را که نماد مبارزه با تروریسم بود و شهادت او تروریست‌های واقعی را رسوا کرد، از دست داده‌ایم. ایالات متحده آمریکا به خود می‌بالد که مسئولیت شهادت او را بر عهده گرفته است.

رهبر جنبش اسلامی شیعیان نیجریه افزود: این به وضوح نشان می‌دهد که همه آنها در پشت فعالیت‌های تروریستی در خاورمیانه به ویژه در عراق و سوریه بوده‌اند جایی که مجموعه‌ای از گروه‌های تروریستی به نام‌های مختلف مثل داعش، گروه خلافت اسلامی عراق و شام و ... جمع شده بودند. بدون شک با انجام ترور سپهبد قاسم سلیمانی اشتباه فاحشی مرتکب شده‌اند. اولاً خود را رسوا کردند و ثانیا با قتل او، نام او و خودش را جاودانه ساختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha