شهردار ارومیه: دنبال جذب سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده هستیم

ارومیه - ایرنا - شهردار ارومیه با بیان اینکه دنبال جذب سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده هستیم، گفت: انجام تعهدات گمرک جمهوری اسلامی ایران در پرداخت سهم شهرداری‌ها از محل ماده ۴۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده، نقش بسزایی در تعریف یک درآمد پایدار و توسعه شهری دارد.

حسین مهدی‌زاده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه انجام تعهدات گمرکات جمهوری اسلامی در این راستا ضروری است، اظهار کرد: طبق قانون میزان ارزش افزوده اختصاصی از گمرکات به شهرداری‌های این استان باید چهار درصد باشد که متاسفانه هنوز اجرایی و پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه اختصاص چهار درصد از ارزش افزوده گمرکات به شهرداری‌های آذربایجان‌غربی، جهشی در توسعه شهری خواهد بود، افزود: با تحقق این امر شهرداری‌ها دیگر برای درآمدزایی و تامین منابع به دنبال تراکم فروشی نخواهند بود.

شهردار ارومیه تحقق این امر را نیازمند یک هم افزایی دانست و اضافه کرد: نیازمند کمک و همراهی نمایندگان آذربایجان‌غربی در مجلس شورای اسلامی برای اختصاص حق چهار درصدی شهرداری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان هستیم.

مهدی‌زاده با بیان اینکه عدم استفاده از ظرفیت‌های قانونی در ایجاد درآمد پایدار سبب سوق شهرداری‌ها به سمت تراکم فروشی شده است، گفت: به طور مثال همین موضوع در ارومیه موجب شده تا در دوره‌های گذشته در یک کوچه هشت متری مجوز احداث یک آپارتمان ۶ طبقه صادر شود که نه تنها چهره ناشایستی به شهر بخشیده بلکه بحران‌ها و مشکلات مختلف اجتماعی را نیز باعث شده است.

به گزارش ایرنا، در آخرین جلسه بررسی وضعیت انجام تعهدات گمرک جمهوری اسلامی ایران در پرداخت سهم شهرداری‌ها از محل ماده ۴۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده که با حضور علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، مصوب شد که وزارت کشور مفاد بند (ل) تبصره ۱۰ قانون بودجه بابت سهم شهرداری‌ها از محل ماده ۲۳ قانون جرایم راهنمایی و رانندگی و همچنین ماده ۴۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده منابع گمرک و همچنین ماده (۷) قانون درآمد پایدار مبنی بر اصلاح ماده ۲۸۰ قانون مالیات‌های مستقیم واریزی سازمان امور مالیاتی به وزارت کشور را در ردیف‌های درآمد و هزینه لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۲ پیشنهاد کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha