۱۴ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۵۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84988767
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: ۸۷ درصد تعهد اشتغال استان محقق شد

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با اشاره به تعهد ایجاد افزون بر ۳۰ هزار شغل پایدار در گیلان در سال جاری گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده تاکنون ۸۷ درصد اشتغال استان محقق شده و عملکرد رضایت‌بخش است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری گیلان با بیان اینکه اشتغال و مسکن جزو برنامه‌های راهبردی دولت است، اظهار کرد: در حوزه مسائل اقتصادی نمی‌توان اشتغال را جدا کرد بلکه تولید و اشتغال پیوسته و مرتبط با هم هستند.

وی ایجاد اشتغال به ویژه برای جوانان، دانش آموختگان دانشگاهی و همچنین مسکن را از خواسته‌ها و مطالبات به حق مردم خواند و افزود: همه باید برای اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری در حیطه وظایف خود همکاری های لازم را داشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر ضرورت توجه به اشتغال پایدار خاطر نشان کرد: هدف و تمرکز دولت در زمینه آمار مربوط به تعهد اشتغال ایجاد شغل‌های فصلی و غیرپایدار نیست از این‌رو باید در اشتغالزایی به اهمیت ایجاد مشاغل پایدار توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه اطلاعات مربوط به اشتغالزایی در این استان باید درست، واقعی و دقیق باشد ،خطاب به مدیران دستگاه‌ها عنوان کرد: اشتغال بدون پیوست مربوطه شامل حقوق قانون کار، بیمه، پاداش و مزایا نباید در آمار اشتغالزایی استان محاسبه شود این آمارها قابل پذیرش نیست و به عنوان بخشی از تعهد اشتغال استان آن را اعلام نمی کنم.

استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه برای برخی از مسئولان و مدیران بانک‌ها موضوع مشاغل و اشتغال جا نیفتاده است از معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خواست تا موضوع برنامه آموزشی در این رابطه را پیگیری کند.

وی در عین حال تصریح کرد: در این میان برخی از بانک ها جلوتر از تعهدات خود هستند که قدردان آنان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه با هیچ یک از مدیران گیلان تعارف ندارم و همه باید به وظایف خود در بخش های مختلف از جمله تعهد اشتغال عمل کنند، افزود: ما امانت‌دار هستیم و باید به خوبی به وظایف خود عمل کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه قرار نیست دستورالعمل ها را به هم پاس دهیم و در نهایت نتیجه‌ای نداشته باشد، اظهار کرد: همه ما مسئول و پاسخگو هستیم. اگر به موضوع اشتغال و مسکن در استان توجه نشود همانند مباحثی چون پیری جمعیت و کاهش زاد و ولد در انتهای جدول قرار خواهیم گرفت.

وی در ادامه این جلسه با تسلیت ایام شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بزرگ سردار این ملت با بیان اینکه مردم ایران داغدار فقدان این اسوه نیکنامی هستیم و خواهیم بود، افزود: ارتباط با خدا، معنویت، روحانیت، توسل به ائمه اطهار(ع)، ولایت‌مداری، توجه به مردم، خستگی‌ناپذیری و تلاش شبانه‌روزی برای انجام ماموریت ها از ویژگی های بارز شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

عباسی خاطر نشان کرد: ما وظیفه داریم با همان روحیه، شیوه و سیره این شهید گرانقدر برای رضایتمندی مردم که رضایت خداوندی را به همراه دارد، تلاش و عمل کنیم.

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار گیلان نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغال گفت: اگر بانک ها در توسعه و رشد اشتغالزایی همت نکنند و با سیاست های دولت همگام نباشند به اهداف نمی‌رسیم.

سیدمحمد اسحاقی مشاغل خانگی را از سیاست های استان و کشور در بخش اشتغال عنوان کرد و با اشاره به عملکرد ضعیف بانک ها در این بخش افزود: مدیران بانک ها برای جذب منابع برنامه ریزی داشته باشند و تعامل شان را با مراکز مربوطه برای تحقق این مهم بیشتر کنند.

وی با تاکید بر ضرورت جدی گرفتن مصوبات دور اول سفر رییس جمهوری به گیلان افزود: در دورم این سفرها هر زمانی ممکن است سفر رییس جمهور به استان را داشته باشیم از این‌رو مصوبات سفر باید  مورد توجه و اقدام موثر قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha