۱۴ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۴۷
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84988808
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۲۴ میلیارد ریال اعتبار بیابان‌زدایی خراسان‌شمالی تخصیص یافت

بجنورد- ایرنا- رییس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: ۲۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار سفر رییس جمهور برای طرح های در دست اجرای بیابان زدایی این استان تخصیص یافت.

حسن امامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری برای اجرای طرح های بیابان زدایی ۷۰ میلیارد ریال مصوب شد که از این میزان، ۲۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تخصیص داده شد.

وی خاطرنشان کرد: این میزان اعتبار تخصیص یافته برای چهار طرح بیابان زدایی شامل، ۶۰ هکتار نهال کاری، ۱۱۵ هکتار مراقبت آبیاری، ۱۵۰ هکتار مدیریت روان آب و آموزش ترسیب کربن(توانمندسازی جوامع محلی) در سه شهرستان گرمه، جاجرم و اسفراین هزینه خواهد شد.

رییس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی عنوان کرد: عملیات طرح های مزبور از هفته گذشته آغاز شده و ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اتمام آن تا پایان امسال انجام خواهد شد.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ مساحت هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

۱۸۳ هزار و ۶۳۶ هکتار معادل ۹ درصد وسعت منابع طبیعی خراسان شمالی را بیابان تشکیل می دهد که ۱۱۲ هزار هکتار در شهرستان جاجرم، ۳۹ هزار هکتار در اسفراین و ۳۱ هزار هکتار در گرمه است.

عمده اراضی بیابانی استان در حوزه کال شور در سه شهرستان جاجرم، گرمه و اسفراین واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha