۳۲۱۸ پرونده تعزیراتی برای صنوف خراسان رضوی تشکیل شد

مشهد- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: گشت‌های بازرسی این اداره از ابتدای امسال سه هزار و ۲۱۸ فقره پرونده تخلف تعزیراتی برای واحدهای صنفی استان تشکیل داده اند.

سیدمرتضی مدنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گشت های مشترک بازرسی به منظور جلوگیری از تخلفات اصناف به صورت مستمر برگزار می شود که از ابتدای امسال چهار هزار و ۶۵۰ گشت و بازرسی در این قالب انجام شده است.

وی اضافه کرد: برای پرونده‌های تخلف تشکیل شده در این حوزه تا کنون بیش از ۳۴۰ میلیارد ریال محکومیت صادر شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای امسال ۴۹ هزار و ۳۵۳ فقره پرونده تخلف در بخش های قاچاق کالا و ارز و خدمات به این اداره کل وارد شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۱ درصد افزایش داشته است.

مدنی افزود: بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان محکومیت برای پرونده های رسیدگی شده در سال جاری صادر شده است.

وی گفت: استان خراسان رضوی، بعد از تهران، بالاترین میزان ورودی پرونده‌ تخلف کشور را به خود اختصاص داده است.

اداره‌کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در ۱۴ شهرستان این استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری، اداره مستقل دارد.

در هر اداره تعزیرات حکومتی یک شعبه و در شهرستانهای تربت‌حیدریه، سبزوار و نیشابور ۲ شعبه، صلاحیت عام رسیدگی به تخلفات اقتصادی، بهداشتی و دارو و درمان را دارند.

حوزه صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی، رسیدگی به تخلفات اقتصادی در حوزه های بهداشتی، دارویی و درمانی و رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز در بخشهای دولتی و غیردولتی است.

بر اساس قانون تعزیرات حکومتی، رسیدگی به تخلفاتی شامل گرانفروشی، کم‌فروشی و تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، درج نکردن قیمت، اختفا و امتناع از عرضه کالا، صادر نکردن فاکتور، اجرا نکردن ضوابط قیمت‌گذاری، اجرا نکردن تعهدات واردکنندگان و تولیدکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی، نداشتن پروانه کسب یا بهره‌برداری، فروش اجباری و اعلام نکردن موجودی در حوزه های یاد شده بر عهده این سازمان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha