جریان حکمت ملی عراق: فداکاری‌ فرماندهان پیروزی در تاریخ ملت های آزاده ثبت شده است

تهران - ایرنا- دفتر سیاسی جریان حکمت ملی عراق در بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد شهادت فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس تاکید کرد که فداکاری‌های این فرماندهان در تاریخ ملت‌های آزاده ثبت و خاطره آنها برای همه آزادگان منطقه و جهان یادآور درس‌های قهرمانی راستین و فداکاری و ایثار است.

در این بیانیه که نسخه ای از آن روز چهارشنبه در اختیار خبرگزاری ایرنا قرار گرفت، آمده است: با دل‌هایی سرشار از صبر و توکل بر خداوند متعال و احساسی سرشار از عزت و کرامت این روز شاخص در ضمیر ملت عراق و بشریت را گرامی می‌داریم؛ روزی که در آن ارواح شهدایی که حماسه مردانگی و غیرت و عظمت را رقم زدند به آسمان عروج کرد، در حالی که نشان پیروزی و شرافت اندیشه را با خود داشت و نام‌های درخشان ایشان را در خاطره میهن و تاریخ ملت‌های آزاده جهان برای همیشه ثبت کرد.

این بیانیه با اشاره به سالروز شهادت دردناک فرماندهان بی‌بدیل پیروزی، سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حاج ابو مهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق و یارانشان افزود: این شهدا ارواح مبارک خود را مُهر خاتمه بر عمری فداکاری و دهش در میدان‌های کارزار و جهاد مقدس ساختند.

دفتر سیاسی جریان حکمت ملی عراق در ادامه این بیانیه تاکید کرد: که شهادت فرماندهان پیروزی برای ملت عراق و همه آزادگان منطقه و جهان درس‌های قهرمانی راستین و فداکاری و ایثار به همراه دارد تا ایستادگی بر اصول و درخشندگی مواضع و بلندای تاریخ تجدید شود و وفاداری راه اتصال و عهد استوار کسانی باشد که جان خود را در لبیک به ندای مرجعیت عالی و دفاع از خاک و ناموس و عزت و کرامت خویش فدا کردند.

این بیانیه افزود: در این روز فراموش‌نشدنی، عزای ما تازه می‌شود و کرسی افتخار فریاد پیروزی سرمی‌دهد تا حدیث آنان در گذر نسل‌ها به واژه‌هایی از نور نگاشته شود.

سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حاج «ابومهدی المهندس» معاون پیشین سازمان الحشد الشعبی عراق و همرزمان آنها ۳ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه ۱۳۹۸) به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا با حمله موشکی پهپاد آمریکایی در فرودگاه بغداد ترور شدند و چند روز پس از آن ترامپ به اجرای این جنایت تروریستی اعتراف کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha