جشنواره تئاتر فجر منطقه ۲ کشور در بوشهر گشایش یافت + فیلم

بوشهر - ایرنا - بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه ۲ کشور با حضور گروه‌های نمایشی از هفت استان‌ روز چهارشنبه به میزبانی مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی بوشهر گشایش یافت.

دبیر بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه ۲ در حاشیه آیین افتتاحیه این رویداد هنری به خبرنگار ایرنا گفت: در این جشنواره ۱۵ نمایش از استان‌های هرمزگان، بوشهر، فارس، کهکیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری و خوزستان در مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی بوشهر و یک گروه از استان فارس در پلاتو استاد فخری مجتمع فرهنگی شهید شاهینی برازجان در مدت سه روز آثار خود را به نمایش می‌گذارند.

عبدالرحیم افروغ افزواد: در این رویداد هنری ۲۵۰ نفر از هنرمندان و استادان، منتقدان و خادمان حوزه هنر نمایش حضور دازند و تلاش می‌شود تا در کنار اجرای نمایش‌ها، فضای نقد نیز فراهم شود و هنرمندان جوان از آن بهره ببرند.

دبیر بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور بوشهر گفت: ورای اهمیت تخصصی برگزاری این دوره از جشنواره تئاتر مناطق کشور در بوشهر، ایجاد فضای شور و نشاطی است که این رویداد بزرگ هنری در این فصل به بوشهر و فضای رسانه‌ای و هنری آن می‌بخشد، ستودنی است.

وی یاداور شد: سیدمصطفی موتورچی، حسینعلی شوندی و محمدرضا آزاد داوران ثابت بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور هستند و احمد جولایی و حمید تلخابی نیز به عنوان ۲ داور مهمان، آثار حاضر در این رویداد هنری را داوری می کنند.

افروغ اضافه کرد: برای برگزاری رویدادهای هنری متعددی به میزبانی بوشهر در تلاش هستیم تا خبرهای خوبی از این دیار مقاوم، قهرمان پرور و استعمار ستیز به سراسر ایران اسلامی مخابره شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اجرای نمایش‌ها از ساعت ۱۰ امروز در مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی آغاز شد و پلاتو صغیری این مجتمع میزبان نمایش "آقا لیلا" به کارگردانی مهدی حیدری بود.

پس از آن امروز به ترتیب در سالن‌های اصلی مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی، پلاتوهای امیری، لطفی، صغیری و میزبان نمایش‌های "مرگ در ماه اردیبهشت"، "دانه‌های کال انجیر"، "نصرت"، "جنگ‌های سیاسی برابر در مدت نامعلوم و خاکستری" است.

فردا پنج‌شنبه به ترتیب نمایش‌های ساتوردار، زاخارخروپفلای پرونده مستنطق، مرثیه‌ای برای چاقویی که گلوی اسماعیل را برید، نصرت، اسب قاتلین و آگنی‌تاژ در پلاتوهای اصلی ۹ دی، پلاتو امیری، پلاتو لطفی مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی بندر بوشهر، پلاتو فخری شهر برازجان و پلاتو صغیری و سالن اصلی مجتمع ۹ دی بوشهر به نمایش در می‌آیند.

در آخرین روز اجرای آثار در این جشنواره نیز روز جمعه به ترتیب مادرم لنگ سرزا رفت، خلیج خونین، اسب‌های طاعون، اسب قاتلین و تکرار در پلاتوهای اصلی و امیری مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی بندر بوشهر، پلاتو فخری شهر برازجان و پلاتو صغیری به اجرا در می‌آیند.

اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور به میزبانی بوشهر ۱۰ صبح شنبه آینده در تالار اصلی مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی بوشهر با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان و هنرمندان کشور و استان بوشهر برگزار می‌شود.

جشنواره تئاتر منطقه دو کشور در بوشهر گشایش یافت + فیلم

جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر طی ۹ سال اخیر در بخش مسابقه بزرگ صحنه‌ای؛ سهم مهمی از آثار خود را از میان خیل تولیدات هنرمندان تئاتر سراسر کشور که در جشنواره‌های تئاتر استانی حضور داشته‌اند انتخاب می‌کرد.

اما پیش از آن زمان و در سال‌های برگزاری جشنواره تئاتر فجر مناطق؛ شاهد حضور آثار برگزیده جشنواره تئاتر استان‎ها و رقابت آنها با یکدیگر در این رویداد بودیم و در نهایت آثار منتخب هیات داوران در جشنواره تئاتر فجر مناطق به عنوان خروجی نهایی تئاتر استان‌های کشور به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه پیدا می‌کردند.

تا آنکه بار دیگر و همزمان با تغییرات صورت گرفته در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بار دیگر بنا به پیشنهاد کوروش زارعی دبیر این دوره جشنواره تئاتر فجر و کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شاهد احیای جشنواره تئاتر فجر مناطق و برگزاری بیست‌وهفتمین آن هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha