۱۴ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۳۸
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 84989066
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

المشاط: دفاع تا آزاد سازی آخرین وجب از خاک یمن ادامه دارد

تهران- ایرنا- رئیس شورای عالی سیاسی یمن با تمجید از فداکاری های نیروهای ارتش این کشور در مقابله با متجاوزان خارجی تاکید کرد که دفاع تا آزادسازی آخرین وجب از خاک یمن ادامه دارد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری العهد، «مهدی المشاط» با مبارزان و قهرمانان نیروهای مسلح یمن در دو منطقه «الحشا» در استان ضالع و «کرش» در استان لحج دیدار و از مقاومت و فداکاری در مقابله با متجاوزان و روحیه بالای آن ها و همچنین از فرماندهان دو استان تمجید کرد.

«محمد عبدالکریم الغماری» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح، «عبداللطیف المهدی» فرمانده منطقه چهارم نظامی و «یوسف المدانی» فرمانده منطقه پنجم نظامی و همچنین چند مقام امنیتی دیگر به استقبال المشاط در آن مناطق رفتند.

المشاط در این بازدید از اوضاع نیروهای مبارز و آمادگی آنها برای هرگونه تحول جدید اطمینان حاصل کرد.

این مقام ارشد یمنی گفت که به قهرمانان ارتش که در راه خدا جهاد و از وطن دفاع می کنند افتخار می کنیم، آن ها مایه مباهات مردم یمن هستند.

المشاط: دفاع تا آزادی سازی آخرین وجب از خاک یمن ادامه دارد

وی بر لزوم تداوم این راه تا آزادی سازی آخرین وجب از خاک یمن از چنگ متجاوزان و اشغالگران تاکید کرد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن اخیرا نیز گفت: آتش بس شکننده است، به همین خاطر هر لحظه منتظر از سرگیری جنگ هستیم.

المشاط روز یکشنبه با بیان اینکه ما برای جنگ آماده ایم ، افزود: دشمن جنگ نظامی را متوقف کرده ولی به جنگ دیگری روی آورده که باید با آگاهی، بصیرت و اتحاد با آن مقابله کنیم.

وی با بیان اینکه "وظیفه و مسئولیت ملی ماست که متحد در مقابل تجاوز دشمن به همه استان ها بایستیم و پشتیبانی از رزمندگان در جبهه اولویت ما است"، اضافه کرد: به مزدوران اجازه نمی دهیم که با همکاری متجاوزان و اشغالگران، کشور را نابود کنند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن اضافه کرد: همه تلاش های دشمن برای کشاندن جنگ به استان های مرکزی شکست خورده و بسیار تاسف آور است که کسانی که تاریخی ندارند می خواهند کشوری را اشغال کنند که هزاران سال پیش از این صاحب تمدن و حکومت بوده است.

وی ادامه داد: دشمن همچنان بیدار و آماده است، ما هم باید هوشیار باشیم و این آرامش ما را غافل نکند و از همه امکانات و نیروها برای پشتیبانی از جبهه ها استفاده کنیم.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد. این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آنها مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

به دنبال رایزنی های سازمان ملل و حسن نیت صنعا، ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ آتش بسی دو ماهه در یمن برقرار شد که پس از دو دوره تمدید دو ماهه در تاریخ ۱۰ مهرماه بدون دستیابی به توافقی جدید به پایان رسید. از مهمترین مفاد آن ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و اجازه دو پرواز رفت و برگشت هفتگی از فرودگاه صنعا بود، اما این آتش بس صدها بار توسط ائتلاف متجاوزان نقض شد. دولت نجات ملی یمن لغو محاصره، بازگشایی کامل فرودگاه صنعا و پرداخت حقوق کارمندان از درآمدهای نفتی استان های تحت اشغال مزدوران عربستان و امارات را شرط تمدید جدید آتش بس اعلام کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha