نماینده مسیحیان آشوری در مجلس: حکمت عقلانی سردار سلیمانی ملت ایران را متحدتر کرد

ارومیه - ایرنا - نماینده مسیحیان آشوری، کلدانی ایران در مجلس شورای اسلامی گفت: حکمت عقلانی سردار سلیمانی، ملت ایران را متحدتر از قبل کرد تا کنار هم در مقابل استکبار بایستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شارلی انویه روز چهارشنبه در سومین همایش اقوام و ادیان در مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ارومیه افزود: دیروز در سنگرهای خیابانی انقلاب، مسیحی و مسلمان، کُرد و تُرک کنار هم بودند و پس از آن در سنگرهای جنگ تحمیلی متحدانه از کشور دفاع کردند.

نماینده مسیحیان آشوری، کلدانی ایران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمان جنگ با داعش، مسیحیان آشوری گروه‌های خودشان را در اختیار حاج قاسم قرار دادند و همراه با حشد السعبی در مقابل داعش ایستادند.

انویه اظهار کرد: حاج قاسم به دور از تبعیض و دیدگاه‌های مذهبی و قومی و همانند آموزه‌های حضرت مسیح (ع) که می فرماید همسایه‌ات را همانند خود دوست بدار، از کشورهای مسلمان و غیر مسلمان در مقابل تکفیری‌ها حمایت کرد.

به گفته وی، سردار شهید سلیمانی دنبال میز، پست و مقام نبود و برای عدالت خواهی مبارزه می‌کرد و در راه مقاومت در برابر داعش و استکبار جهانی شهادت را با آغوش باز پذیرفت.

وی یادآور شد: او نه تنها مدافع حرم، بلکه مدافع خیلی از کلیساهای مسیحی لبنان و یمن هم بود و افتخار می‌کنم در کشوری زندگی می‌کنم که فرماندهان و مسوولان آنها دیدگاه‌های خوبی نسبت به اقوام و ادیان دارند.

نماینده مسیحیان آشوری، کلدانی ایران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز همه اقوام و ادیان در کنار هم بخاطر نام ایران و پرچم زیبای سه رنگش قرار گرفته و در شرایط مطلوب زندگی می‌کنند.

نماینده مسیحیان آشوری در مجلس: حکمت عقلانی سردار سلیمانی ملت ایران را متحدتر کرد

وحدت مهمترین ملاک در اسلام است

فرستاده انصارالله یمن هم در این مراسم اظهار کرد: وحدت و توکل بخدا ملاک عمل در اسلام است و سردار سلیمانی تابع این ملاک بود و بیشتر وقت خود را در خارج از ایران برای آزادی ملت‌های مظلوم از یوغ استکبار جهانی گذاشت

جلال صالح السهیلی افزود: مسیر ما مسیر قرآن است و خداوند ما را از همراهی با ظلم و رژیم صهیونیستی نهی کرده است.

نماینده مقاومت یمن گفت: حکومت یمن تحت نظر آمریکا بود و در حالیکه پشتش به عربستان گرم بود از سال ۲۰۰۴ گروه مقاومت به صورت رسمی وارد میدان شد و همینه آنها را در هم کوبید.

وی اضافه کرد: در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ ما با داعش و القاعده نیز درگیر شدیم و همزمان با حکومت هم درگیر بودیم و رییس جمهور یمن به عربستان فرار کرد و آنها نیز با همکاری آمریکا و دیگر کشورها ناتوی نظامی علیه مردم یمن شکل دادند.

به گفته وی، امروز مردم یمن با اینکه مظلوم هستند اما مقتدرند و این قدرت را داریم که تمام شهرهای عربستان را موشک باران کنیم.

صالح السهیلی گفت: بعد از شهادت سردار سلیمانی، انصارالله یمن وعده دادند انتقام سختی خواهند گرفت و اتحاد ملت یمن و مقاومت در برابر دشمن و آزاد کردن بخشی از خاک خود از دست عربستان، یکی از انتقام ها بود.

وی افزود: یکی از مهمترین اصل‌های انصارالله داشتن رهبری است که به دنبال اتحاد مسلمانان هست و امام خمینی (ره) نیز در اوایل انقلاب فرمود: امت اسلامی مرز نداشت انگلیس مرزها را درست کرد.

فرستاده انصارالله یمن ادامه داد: امام حسین(ع) هم مظلوم بود اما پیروز شد لذا یکی از مهمترین دلایل پیروزی مردم یمن، داشتن وحدت است و این اصل در هر کجا باشد پیروزی هم خواهد بود و یکی از اصلی ترین نتایج وحدت امنیت و آرامش است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تمام تلاش خود را برای متحد کردن امت اسلامی به کار گرفته و این امر مورد توجه رهبران انصارالله قرار دارد، گفت: روزی که ما مبارزه را شروع کردیم رسانه‌های استکباری تبلیغ می‌کردند که ایران می‌خواهد یمن را تصرف کند اما رهبری هوشمندانه رهبران انصارالله این توطئه‌ دشمن را خنثی کرد و امروز نیز مردم یمن به این نیتجه رسیده‌اند که ایران خیرخواه امت اسلامی‌ است.

جلال صالح السهیلی با بیان اینکه باید قدر رهبر انقلاب را بدانیم، گفت: امروز هم ایران و هم ما تحت فشار اقتصادی هستیم و همان گونه که ایران با مقاومت به خود متکی شد، ما هم روزی به این قدرت دست پیدا خواهیم کرد.

نماینده مسیحیان آشوری در مجلس: حکمت عقلانی سردار سلیمانی ملت ایران را متحدتر کرد

مقاومت از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: ادبیات مقاومت، که یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است نشان دهنده این است که تاریخ بی نظیر انبیای الهی همچنان جاری است و هدف این انقلاب همان اهداف پیامبران الهی است.

حجت الاسلام منصور امامی هم در این مراسم افزود: انقلاب پژوهان دنیا در مورد انقلاب هایی که در جهان اتفاق افتاده نظریه های متعددی داده‌اند و بعد از انقلاب اسلامی خواستند جمهوری اسلامی را با نظریات قبلی مطابقت بدهند ممکن نشد و این نظام به قدری ویژگی‌های جدیدی داشت که نظریه پردازها مجبور به تولید نظریات جدید شدند و این انقلاب اسلامی بود که ادبیات جدیدی را که دنیا به خود ندیده بود توانست به عرصه جهانی وارد کند.

وی اظهار کرد: این هنر امام (ره) بود که توانست از قرآن و سنت، ادبیات مقاومت را وارد ادبیات سیاسی دنیا کند، ادبیات استکبارستیزی و دفاع از مستضعفین را به دنیا مخابره کرد و همانطور که شکل و ادبیات این انقلاب جدید بود دشمنی غرب هم با آن شکل جدیدی به خود گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: تمدن غربی بر پایه اضمحلال حقیقت و معنویت پایه گذاری شده ولی انقلاب اسلامی با کلید واژه مقاومت، نشان داد راه انبیای الهی و ائمه اطهار (ع) می‌تواند ادامه داشته باشد.

سومین همایش اقوام و ادیان با حضور اقشار مختلف مردم، مدیران و مسوولان استانی در ارومیه برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha