هواشناسی اصفهان، درباره وضعیت جوی"هشدار نارنجی" صادر کرد

اصفهان_ ایرنا_اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره تشدید فعالیت سامانه بارشی، رعدوبرق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید و در ارتفاعات برف از عصر امروز چهارشنبه تا اواخر جمعه ۱۶ دی ماه در استان "هشدار نارنجی" صادر کرد.

بر اساس هشدارهای مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان، روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه ای نسبت به آبگرفتگی معابرعمومی، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیتهای عمرانی، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، احتمال صاعقه، تاخیرو لغو پروازها، خسارت به صنعت کشاورزی و اختلال در انتقالِ انرژی بویژه برق و گاز از عصر امروز چهارشنبه تا اواخر روز جمعه هشدار داد.

در این اطلاعیه همچنین نسبت به کاهش محسوس دما توام با بارش برف و کولاک با فعالیت سامانه ای دیگر از عصر امروز تا عصر فردا پنجشنبه هشدار داده شده است.

بر این اساس انسداد جاده ها و محورهای مواصلاتی به ویژه محورهای روستایی سردسیر، لغزندگی جاده ها و معابرعمومی،اختلال در ناوگان حمل و نقل، فعالیتهای عمرانی، و انتقال حاملهای انرژی سوخت و برق از جمله مخاطرات فعالیت این سامانه بارشی در روزهای آتی پیش بینی شده است.

در این اطلاعیه همچنین تاکید شده است دستگاههای امدادی و مدیریت بحران استان و شهرستان ها برای مقابله با حوادث، آمادگی لازم را داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha