بیش از ۶ هزار رای جایگزین حبس در آذربایجان‌غربی صادر شد

ارومیه - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: طی ۹ ماه منتهی به آذر سال جاری در مجموع ۶ هزار و ۷۸ رای جایگزین حبس توسط قضات رسیدگی کننده به پرونده‌های دعاوی در محاکم قضایی استان صادر شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری ناصر عتباتی روز چهارشنبه با بیان اینکه این میزان رای جایگزین حبس نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۶ درصد افزایش یافته است، افزود: همچنین طی این مدت حکم ۷۴۵ پابند الکترونیک در محاکم استان صادر شده است.

وی ادامه داد: آرای جایگزین حبس که در قانون مجازات اسلامی برای برخی جرایم کم اهمیت پیش بینی شده که اهرمی بسیار مناسب برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و اصلاح و باز اجتماعی کردن بزهکاران محسوب می‌شود.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: آذربایجان‌غربی در زمینه استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است.

عتباتی با اشاره به صدور این میزان از احکام جایگزین حبس یادآور شد: این میزان از صدور آرای جایگزین حبس و پابند الکترونیک بسیار ارزشمند است و نشان می‌دهد که قضات استان از این ظرفیت قانونی در امور عام المنفعه به خوبی استفاده کرده‌اند.

بیش از ۶ هزار رای جایگزین حبس در آذربایجان‌غربی صادر شد

با بیش از ۱۵۰ نفر با رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی و معاونان او دیدار کردند

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی و معاونین قضایی امروز همچنین در قالب دیدار مردمی با ۱۵۰ نفر از مراجعین به دستگاه قضایی استان دیدار چهره به چهره داشتند.

در این دیدار که با هماهنگی دفتر ارتباطات مردمی دادگستری استان در راستای عمل به سیاست ارتباط بدون واسطه مسوولین دستگاه قضایی با مردم صورت گرفت، رییس کل دادگستری استان و معاونین قضایی وی با بیش از ۱۵۰ نفر از متقاضیان به صورت چهره به چهره دیدار و ضمن بررسی درخواست‌های آنان در مورد هر کدام دستورهای لازم را صادر کردند.

بیش از ۶ هزار رای جایگزین حبس در آذربایجان‌غربی صادر شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha