۱۴ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۵۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84989345
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش برف کردستان را فرا گرفت

۱۴ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۵۲
کد خبر: 84989345
بارش برف کردستان را فرا گرفت

سنندج- ایرنا-‌ معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان با اشاره به آغاز بارش برف و باران در مناطق مختلف استان گفت: پیش‌بینی می‌شود این سامانه بارشی تا  روز شنبه هفته آینده در استان فعال باشد.

علی پناهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بررسی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه بارشی از امروز چهارشنبه تا شنبه هفته آینده است، ضمن اینکه اوج فعالیت این سامانه امروز و فردا(پنجشنبه) است و روزهای جمعه و شنبه بارش‌ها پراکنده خواهد بود.

وی افزود: این سامانه طی فعالیت خود، موجب افزایش ابر، مه، وزش باد، بارش برف و باران در ارتفاعات و کولاک مناطق سردسیر استان در برخی ساعات خواهد شد.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: پیش‌بینی ها نشان می‌دهد در زمان فعالیت سامانه بارشی دمای هوا تغییر چندانی نخواهد داشت و تا حدودی نیز افزایش می‌یابد اما از صبح دوشنبه هفته آینده دمای هوا روند کاهشی به خود می‌گیرد.

پناهی اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته سراب شهرک با منفی ۱۴درجه سانتی‌گراد سردترین و سلین با ۱۴درجه سانتی‌گراد گرمترین نقاط استان بودند و دمای هوای سنندج نیز بین منفی ۶ و ۹ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha