نگرانی رژیم صهیونیستی از بررسی یورش بن گویر به مسجدالاقصی در شورای امنیت

تهران – ایرنا – رژیم صهیونیستی تلاش می کند از برگزاری جلسه ویژه شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی یورش وزیر امنیت داخلی به مسجدالاقصی جلوگیری کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از العربی الجدید، پایگاه اسرائیلی "واللا" اعلام کرد کابینه رژیم صهیونیستی اقداماتی را به منظور جلوگیری از برگزاری شورای امنیت سازمان ملل متحد آغاز کرده است.

این پایگاه نوشت: وزارت خارجه رژیم صهیونیستی پیامی را در این باره به ۱۵ سفارت و نمایندگی این رژیم در خارج ارسال کرده است.

کابینه رژیم صهیونیستی از صدور قطعنامه در محکومیت سیاست هایش در قبال مسجدالاقصی، آن هم یک هفته پس از تشکیل کابینه جدید هراس دارد و آن را از یک سو یک پیروزی دیپلماتیک و سیاسی برای فلسطین می داند و از سوی دیگر این اقدام عامل افزایش فشارهای منطقه ای و بین المللی به دولت نتانیاهو و ائتلاف تندرو او به شمار می آورد.

واللاه افزود: نوعاه فورمان مسئول سازمان های بین المللی در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، پیامی را به نمایندگان این رژیم در کشورهای عضو شورای امنیت و هیات نمایندگی این رژیم در سازمان ملل ارسال کرده است.

در این پیام از نمایندگان اسرائیل خواسته شده است در تماس با همتایان خود در کشورهای مورد نظر، اقداماتی را در مخالفت با برگزاری جلسه شورای امنیت و تلاش برای جلوگیری از صدور قطعنامه ای در محکومیت اسرائیل یا بیانیه ای از سوی رئیس شورای امنیت در محکومیت این رژیم انجام دهند.

بن گویر وزیر امنیت داخلی کابینه رژیم صهیونیستی در سایه حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی صبح سه شنبه به همراه شماری از صهیونیست ها به مسجد الاقصی یورش برد.

این اقدام بن گویر واکنش‌های فلسطینی و عربی قابل توجهی را به همراه داشته است و علاوه بر چهره‌ها و گروه‌های مقاومت فلسطین کشورهای عربی ازجمله قطر، اردن، امارات، عربستان، سازمان همکاری اسلامی و وزارت خارجه ترکیه آن را محکوم کردند. کشورهای مذکور همچنین اقدام بن گویر را یک حرکت تحریک آمیز ارزیابی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha