استاندار: آذربایجان‌غربی از استان‌های کم‌نظیر در وحدت اقوام و ادیان است

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان‌غربی گفت: این خطه از کشور یکی از استان‌های کم نظیر در وحدت و زندگی مسالمت آمیز پیروان اقوام و ادیان مختلف در کنار هم است.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان عصر چهارشنبه در دیدار مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به ویژگی‌های آذربایجان غربی و زندگی پیروان ادیان و اقوام مختلف در کنار یکدیگر در این استان افزود: این زندگی مسالمت آمیز ادیان و اقوام در استان می‌تواند به عنوان الگویی برای بسیاری از کشورهای دنیا تبدیل شود.

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی نیز در این دیدار با اشاره به زندگی مسالمت آمیز پیروان اقوام و ادیان مختلف در کشور گفت: هیچ خط و مرزی بین ادیان و اقوام در کشور وجود ندارد و همه با هم متحد و همدل در کنار یکدیگر برای اعتلای ایران اسلامی تلاش می‌کنند.

ماموستا عبدالسلام کریمی با بیان اینکه آذربایجان غربی رنگین کمان اقوام و ادیان است، اضافه کرد: این استان رنگین کمان اقوام و ادیان است و زیبایی رنگین کمان در کنار هم بودن در کمال وحدت و برابری است.

استاندار: آذربایجان‌غربی از استان‌های کم‌نظیر در وحدت اقوام و ادیان است

اقدامات لازم برای بهره‌مندی از ظرفیت ریلی راه آهن ارومیه تسریع شود

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین در دیدار معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خواستار سرعت بخشی به اقدامات توسعه راه آهن ارومیه برای بهره مندی از ظرفیت حمل و نقل در جابجایی کالا شد.

معتمدیان با تاکید بر ضرورت اتمام نواقص ایستگاه راه آهن ارومیه و تبدیل شدن این ایستگاه به ایستگاه باری و مسافری افزود: به سرعت باید اقدامات لازم برای بهره‌مندی از خط ریلی جهت حمل و نقل کالاهای اساسی به استان از طریق ظرفیت راه آهن ارومیه انجام شود.

وی استفاده نکردن از ظرفیت اقتصادی خط ریلی در استان را یک ضعف دانست و اظهار کرد: اقدامات و کارهای عمرانی برای استفاده از خط ریلی باری ایستگاه راه ارومیه در حال انجام است و ضروری است، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در سریعترین زمان نواقصات موجود را رفع نماید.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: بهره مندی از ظرفیت اقتصادی خط ریلی هم ایمنی بالا و هم هزینه حمل و نقل کالا به استان را کاهش می دهد.

معتمدیان همچنین خواستار مطالعه اجرای خط راه آهن سریع السیر ارومیه - تبریز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha