شهید سلیمانی همه مردم کشور را اعضای یک خانواده می‌دانست

رشت- ایرنا- استاندار گیلان با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی مردم را دسته بندی نمی‌کرد، گفت: شهید سلیمانی تمامی مردم کشور را اعضای یک خانواده می‌دانست.

به‌گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی چهارشنبه شب در جمع مردم لنگرود افزود: شهید سلیمانی مردم را خانواده خود می دانست و دسته بندی نمی کرد که بگوید تو شیعه هستی، تو سنی هستی، تو مسیحی هستی و تو زرتشتی هستی؛ و این همان دیدگاهی است که مقام معظم رهبری دارند و می گویند ما همه اعضای یک خانواده هستیم و سرنوشت ما به‌هم گره خورده است

وی گفت: شهید سلیمانی به صفا، صمیمیت، خوشخویی، ارتباط با جوانان، ارتباط عمیق با خانواده و درک عمیق از مسائل مملکتی تاکید داشت و باید از وب درس بگیریم.

عباسی توجه به معنویت را از ویژگی های بارز شهید حاج قاسم سلیمانی دانست و با اشاره به ویژگی های دیگری از این شهید گرانقدر تصریح کرد: شهید سلیمانی با وجود اینکه در رده مسئولان عالیرتبه کشور قرار داشت اما همواره از در عادی وارد مجالس می شد و در کنار مردم قرار می گرفت.

استاندار گیلان با اشاره به دلاورمردی های شهید سرتیپ حاج قاسم سلیمانی در جنگ با داعش اظهار داشت: در جنگ امکان محاسبه وجود ندارد اما شهید سلیمانی به صراحت گفت که تا سه ماه دیگر بساط داعش را بر می چینیم و این موضوع به واقعیت پیوست و این پیش بینی در محاسبات مادی اصلا امکان ندارد و حتما برای این محاسبات از شهدا کمک گرفت که این درک و بصیرت و آگاهی حاج قاسم بود.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز مقام معظم رهبری بشارت می دهند که تا ۲۵ سال آینده که اکنون چند سالش هم گذشته چیزی به نام رژیم جعلی اسرائیل نخواهیم داشت.

عباسی گفت: با وجود میلیاردها دلار هزینه ای که دشمن کرد به‌واسطه حضور با شکوه مردم و داشتن معنویت و با محوریت اصل نظام ولایت فقیه، تلاش دشمنان ناموفق ماند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در اغتشاشات اخیر دشمنان ولایت فقیه را نشانه گرفتند، افزود: تمام تلاش دشمنان برای ساختار شکنی بود اما در این شرایط نتوانستند و باید قدر شهدا و مردم را بدانیم و همواره کنار مردم باشیم که مردم عزیز لنگرود از نظر انقلابی و تدین همواره پیشگام هستند.

عباسی با اشاره به مردمی کردن رایانه ها گفت: ما نمی توانستیم با اقتصاد رایانه ای کشور را اداره کنیم چراکه این باعث شکاف طبقاتی می شد و غنی غنی تر و فقیر فقیرتر می شد و آیت الله رئیسی اعلام کرد که من آبرویم را کف دستم می گذارم و برای مردمی کردن اقتصاد باید اشتغال ایجاد شود، تولید رونق یابد، ما هیچ نگاهی به دشمن نخواهیم داشت و از ظرفیت های کشورمان بهره می گیریم.

وی با تشریح عملکرد دولت مردمی در حوزه های مختلف زیرساختی و تولید و اشتغال در استان گیلان افزود: بهبود وضعیت معیشتی مردم شهید پرور گیلان با توجه به مزیت ها و ظرفیت های بالای گردشگری استان در دستور کار مدیران اجرایی است و در راستا باید مسئولان با عملکرد خود در کنار مردم و پاسخگوی آنان باشند.

عباسی اظهار داشت: احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال و نگاه به فعالیت های دانش بنیان، ایجاد قرارگاه مدیریت جهادی در عرصه های مختلف و مردمی بودن و جهادی عمل کردن از جمله برنامه های عملیاتی است که باید برای مردم این عملکرد ملموس باشد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه افق آینده بسیار روشن است، گفت: درحال انجام اقداماتی هستیم که آینده نتیجه اش را خواهیم دید؛ قبلا همیشه در کوتاه مدت برنامه ریزی می شد و ما خوشحال می شدیم که همن طور خوب است اما یکسال بعد می دیدیم طور دیگری شده است اما ما می خواهیم اقتصادمان را تثبیت کنیم، رشد اقتصادی و جلوی تورم را بگیریم و نگذاریم مردم آسیب ببینند و در همین راستا از ظرفیت های منطقه استفاده می کنیم.

وی گفت: در منطقه لنگرود، سال گذشته بندر چمخاله متروکه و بلا تکلیف بود در حالی که در اقتصادِ گردشگری و دریا ظرفیت بالایی دارد و اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تابستان سال آینده به بهره برداری می رسد.

شهرستان لنگرود در شرق مرکز گیلان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha