۱۵ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۲۸
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 84989564
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رفع نواقص کشتارگاه سنتی دام سبزوار باید در اولویت قرار گیرد

سبزوار - ایرنا - رییس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: رفع نواقص و مشکلات بهداشتی کشتارگاه سنتی دام این شهرستان، که مالکیت آن در دست شهرداری است، باید در اولویت قرار گیرد.

دکتر برات‌الله زیدآبادی، روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از این واحد کشتارگاهی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اهمیت تامین گوشت سالم و حفظ سلامت شهروندان، نواقص کشتارگاه سنتی دام در حوزه بهداشتی و تامین آب پایدار باید هرچه سریع تر برطرف شود.

وی افزود: کشتارگاه کنونی سبزوار سنتی و با قدمت حدودا ۵۰ ساله است که رفع مشکلات بهداشتی و زیست محیطی آن به لحاظ اهمیت تامین گوشت سالم و بهداشتی شهروندان در دستور کار کمیته ساماندهی کشتارگاه دام شهرستان قرار گرفته است.

رییس شبکه دامپزشکی سبزوار با اشاره به تذکرات مکرری که متصدیان این مجموعه داده شده است، گفت: شهرداری سبزوار با حفظ مالکیت باید نسبت به تمدید قرارداد با پیمانکار فعلی کشتارگاه اقدام کرده و از محل اجاره بهای آن، تعمیرات و رفع معایب کشتارگاه را، که توسط کمیته فنی کارگروه برآورد هزینه شده است، مرتفع سازد.

دکتر زیدآبادی افزود: برای رفع مشکل آب شرب کشتارگاه نیز مقرر شده است شرکت آب و فاضلاب نسبت به تحویل آب در محل کشتارگاه تمهیدات لازم را انجام دهد به گونه ای که آب مورد نیاز این مجموعه دچار قطعی و کمبود نشود.

رییس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: همچنین مقرر است با مساعدت و پیگیری نمایندگان سبزوار در مجلس شورای اسلامی، هفت میلیارد ریال اعتبار به منظور عملیات اجرایی این کشتارگاه سنتی به شهرداری تخصیص یابد.

سبزوار از قطب های تولید دام در غرب خراسان رضوی است که حدود ۳۵ درصد اشتغال موجود در آن مرتبط با بخش پرورش دام و طیور است.

این شهرستان دارای ۲۵۰ هزار رأس دام سبک، ۱۳ هزار رأس دام سنگین و سه هزار نفر شتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha