زندان ها عامل بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی  البرز هستند

کرج - ایرنا - سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز با اشاره به استقرار چهار زندان بزرگ کشور در این استان گفت: زندان ها عامل بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در البرز هستند.

معصومه آقایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امروزه بخشی از مشکلات استان البرز از جمله حاشیه نشینی، مهاجرپذیری و ناهمگونی جمعیت متاثر از استقرار زندان ها در این استان است .

وی بیان کرد: بر این اساس این مهم در سفر فروردین ماه امسال رییس جمهور به استان البرز مورد توجه قرار گرفت تا اقدامات موثری برای انتقال زندان ها از این استان صورت گیرد.

آقایی یادآورشد: به دنبال این سفر رییس جمهور، اجرای طرح هایی برای احداث مرکز جامع بازپروری بانوان معتاد، ایجاد بازارچه های عرضه تولیدات زنان بدسرپرست و سرپرست خانوار، راه اندازی خانه امن بانوان، حمایت از زنان و کودکان بازمانده در دستور کار قرار گرفت.

سند تحول و نقشه راه حوزه زنان و خانواده ابلاغ و تبیین شد

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز در ادامه از ابلاغ سند تحول و نقشه راه حوزه زنان و خانواده استان خبر داد و گفت : این سند به لحاظ شرایط ویژه البرز دارای اهمیت فراوان است ، لذا با ۲ رویکرد الگوهای زن سوم و ویژگی های بومی استان البرز این نقشه راه تحولی را اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: این سند در ۱۲۶ صفحه است که در آن تمام نیازهای بانوان دیده شده است؛ اصلی ترین اولویت این سند ، تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده است.

استان البرز بیش از سه میلیون و ۲۰۰هزار نفر جمعیت دارد که ۴۸.۵ درصد این جمعیت را بانوان تشکیل می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha