۳۴ درصد زنان روستایی خراسان شمالی بیمه تامین اجتماعی هستند

بجنورد- ایرنا- مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: ۷۲ هزار نفر از روستاییان استان زیر پوشش این صندوق هستند که ۳۴ درصد آن را زنان تشکیل می‌دهند.

محمدرضا غلامزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: استقبال روستاییان و عشایر استان از این بیمه در سال‌های اخیر افزایش یافته و شاخص در استان بیش از میانگین ۲۰ درصد کشوری است.

وی افزود: اینک ۷۲ هزار نفر از ساکنان روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر زیر پوشش خدمات بیمه‌ای این صندوق هستند که از مجموع این تعداد ۲۴ هزار نفر زن هستند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی ادامه داد: امسال پنج هزار نفر زیر پوشش بیمه اجتماعی این صندوق قرار گرفتند که هزار و ۷۰۰ نفر از آنان زن بودند.

غلامزاده تصریح کرد: همچنین ۳۲ هزار و ۷۰۰ نفر از بیمه شدگان زیر پوشش این صندوق از ابتدای امسال تاکنون بیمه خود را تمدید و هزینه یکسال حق بیمه را پرداخت کرده اند.

وی از تمامی بیمه شدگان زیر پوشش صندوق خواست تا در موعد مقرر بیمه خود را تمدید کنند و بیمه شدگانی که نسبت به تمدید اهمیت ندهند به ازای هر یک ماه تاخیر معادل حق بیمه سه ماه باید پرداخت کنند.

غلامزاده با بیان اینکه پرداخت هشت ماه حق بیمه توسط دولت فرصتی مناسب برای مشمولان این صندوق است اظهار کرد: بیمه شده در این صندوق حق بیمه چهار ماه از سال را پرداخت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، در صندوق بیمه روستایی و عشایری هشت سطوح درآمدی از یک میلیون تومان تا 2 میلیون و ۶۶۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است که بیمه شدگان سالانه طبق سطوح ثبت نامی حق بیمه سالانه از میزان ۶۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۹۶ هزار تومان را پرداخت می کنند و بیمه شدگان از مزایای بازنشستگی، از کار افتادگی و مستمری بهره مند خواهند شد.

به گزارش ایرنا، جمعیت مشمول این صندوق جمعیت بالای ۱۸ تا ۵۰ سال تشکیل می دهد و ضریب پوشش بیمه این صندوق ۱۴ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

۴۴ درصد از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند که ۴۰ درصد از این جمعیت زیر پوشش بیمه قرار دارند که بالاتر از میانگین ۲۶ درصدی کشوری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha