حدود ۹ هزار میلیارد تومان در حوزه کشاورزی مازندران هزینه شد

ساری - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: هشت هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از ابتدای فروردین سال جاری تاکنون در حوزه کشاورزی برای اشتغال و سرمایه گذاری استان هزینه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عنایتی روز پنجشنبه در همایش فرصت های سرمایه‌گذاری مازندران در بابل افزود: با اجرای این طرح های سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی مازندران برای چهار هزار و ۱۱۷ نفر اشتغالزایی شده است.

وی ادامه داد: از این میزان اشتغال ایجاد شده در حوزه کشاورزی استان، ۷۰۰ شغل مربوط به شهرستان های بابل، فریدونکنار و بابلسر بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان این که هر یک هکتار زمین شالیزاری در استان امنیت غذایی ۸۵ ایرانی را تامین می کند، گفت: حفظ اراضی زراعی و کشاورزی استان با هدف تدوام تولیدات بسیار حائز اهمیت است.

حدود ۹ هزار میلیارد تومان در حوزه کشاورزی مازندران هزینه شد

عنایتی با بیان این که، معرفی حدود ۳۰ فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی در شهرستان های بابل، بابلسر و فریدونکنار در همایش امروز برنامه ریزی شده است، گفت: فرآوری محصولات کشاورزی در حوزه برنج و مرکبات باجدیت در استان در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: تازه خوری محصولات کشاورزی یکی از چالش های اساسی در استان است که باید با اعطای مجوزهای سرمایه گذاری برای راه اندازی واحدهای فرآوری در استان اقدام شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: اشتغال در حوزه کشاورزی یکی از اولویت های استان است که با حفظ اراضی برای توسعه این بخش باجدیت تلاش خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، براساس مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد عالی رشد استان، همایش شناسایی و معرفی فرصت‌ها و اولویت های سرمایه‌گذاری در هفت ناحیه شامل ناحیه یک گلوگاه، بهشهر، نکا، ناحیه ۲ شامل ساری و میاندرورد، ناحیه سه شامل قایم شهر، سوادکوه، سواکوه شمالی، سیمرغ و جویبار، ناحیه چهار شامل بابل، بابلسر و فریدونکنار، ناحیه پنج شامل آمل، نور، محمودآباد، ناحیه ۶ شامل نوشهر، چالوس و کلاردشت و ناحیه هفت شامل تنکابن، عباس‌آباد، رامسر و همچنین همایش استانی فرصت‌های سرمایه‌گذاری حداکثر تا پایان بهمن ماه امسال با محوریت فرمانداری های نواحی یاد شده با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی های اقتصادی استان در بخش های مختلف برگزار می‌شود.

مازندران با داشتن ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی ،حدود ۱۱درصد ارزش افزوده محصولات کشاورزی کشور را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha