افزون بر یک میلیون لیتر نفت بین روستاهای کم‌برخوردار شاهرود توزیع شد

شاهرود - ایرنا - رییس اداره تعاون روستایی شاهرود گفت: یک میلیون و ۲۲ هزار لیتر نفت سفید بین روستاییان مناطق کم‌برخوردار خارتوران و طرود طی ۹ ماهه گذشته توزیع شد.

امید فوقانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه شرکت تعاونی روستایی توران در منطقه خارتوران بیارجمند، دشت طرود و نگین کویر طرود زیر مجموعه این اداره در مناطق محروم شهرستان شاهرود فعال هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۵۴ هزار لیتر نفت سفید در بین روستاییان منطقه خارتوران توزیع شد، ابراز کرد: ۸۶۸ هزار لیتر نفت سفید هم در منطقه طرود توسط شرکت تعاونی روستایی دشت طرود طی این بازه زمانی توزیع شد.

فوقانی از توزیع ۴۲۶ هزار لیتر نفت گاز (گازوییل) در منطقه طرود خبر داد و گفت: ۲۲۰ هزار لیتر بنزین هم طی ۹ ماهه گذشته به جایگاه‌های فروش در این منطقه تحویل شد.

رییس اداره تعاون روستایی شاهرود با بیان اینکه ۴۸ تن کود شیمیایی در راستای اجرای طرح محرومیت زدایی بین روستاییان این دو منطقه توزیع شد، اضافه کرد: از این مقدار ۴۰ تن در منطقه خارتوران و هشت تن در منطقه طرود به کشاورزان تحویل شد.

وی با اشاره به اینکه توزیع نهاده‌های دامی به طور مستمر در دستور کار است، افزود: امسال افزون بر ۱۰۰ تن نهاده دامی توسط شرکت تعاونی تولید نگین کویر طرود بین دامداران منطقه توزیع شد.

فوقانی از پلاک کوبی ۳۰۰ رأس دام سبک در منطقه خارتوران خبر داد و ابراز کرد: ۸۰۰ رأس دام عشایر نیز در این منطقه واکسینه شدند.

افزون بر یک میلیون لیتر نفت بین روستاهای کم‌برخوردار شاهرود توزیع شد

۱۲ تن بذر اصلاح شده بین کشاورزان خارتوران توزیع شد

رییس اداره تعاون روستایی شاهرود ادامه داد: ۱۲ تن بذر اصلاح شده نیز با نرخ مصوب دولتی بین کشاورزان منطقه خارتوران توزیع شد.

وی با بیان اینکه ۱۳۰ دامدار کارت برای دامداران روستاهای خارتوران ثبت و صادر شد، اظهار کرد: ۱۱۰ پرونده به منظور صدور مجوز صنفی بهره‌برداران بخش کشاورزی در منطقه خارتوران تشکیل شد.

فوقانی از اختصاص یک میلیارد تومان وام به دامداران منطقه طرود خبر داد و ابراز کرد: این وام‌ها توسط شرکت پشتیبان به دامداران منطقه واگذار شد.

به گفته وی، دوره‌های آموزشی برای بهره‌برداران بخش کشاورزی با همکاری کارشناسان اداره جهاد کشاورزی به طور مستمر در این مناطق انجام می‌شود.

سطح زمین‌های کشاورزی شاهرود ۱۴ هزار هکتار است که ۲۴ درصد از زمین‌های کشاورزی استان سمنان را شامل می‌شود و سطح باغ‌های شهرستان هم ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار است که ۳۲ درصد باغ‌های استان را شامل می‌شود.

این شهرستان با داشتن ۴۰۰ هزار رأس دام سبک ۲۴ درصد از دام سبک استان سمنان و با پرورش ۳۱ هزار رأس دام سنگین ۳۰ درصد از دام سنگین استان سمنان را دارد.

میزان تولید محصولات زراعی شاهرود سالانه ۲۳۰ هزار تن و محصولات باغی ۱۵۵ هزار تن است.

شهرستان شاهرود ۵۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع مساحت و ۵۰ روستا در سه بخش مرکزی، بیارجمند و بسطام دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha