وزیر علوم: در فرهنگ دانشگاهی، مطالبه‌گری و پرسشگری ارزش است

تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خطاب به روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی گفت: در فرهنگ دانشگاهی، مطالبه‌گری و پرسشگری ارزش است؛ شما در برابر مطالبه و سؤال دانشجویان سعه‌صدر و حلم داشتید و به خوبی از فرزندانمان صیانت و حفاظت کردید.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، محمدعلی زلفی‌گل، امروز پنجشنبه، در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری، خطاب به حاضران گفت: نشان دادید که شخصیت‌های روزهای سخت هستید و حقیقتاً از این آزمون، شایسته بیرون آمدید.

وی افزود: شما فرزندانمان و دانشجویان را به خوبی حفظ و فضایی امن در داخل دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها برای آن‌ها مهیا کردید. شما نشان دادید که محیط و فرهنگ دانشگاه با فرهنگ عمومی جامعه متفاوت است و این اقدام شایسته قدردانی است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: این جلسات فصلی را، به لطف خداوند بزرگ برگزار خواهیم کرد تا با شما عزیزان که مجریان آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌ها هستید، هم‌اندیشی و همفکری داشته باشیم.

وزیر علوم: در فرهنگ دانشگاهی، مطالبه‌گری و پرسشگری ارزش است

وی با تأکید بر اهمیت این جلسات در گسترش همکاری‌ها و هم‌افزایی‌ها، اظهار داشت: درخواست من این است که قدر این کنار هم بودن را بدانیم. اگر شنیدیم که دانشگاهی در یک زمینه به موفقیت رسیده است، حتماً راز این موفقیت را از رئیس آن دانشگاه جویا شوید و از اتفاقات خاصی که در برخی از دانشگاه‌ها رخ داده است، کسب تجربه کنید.

وزیر علوم از برگزاری جلسات فصلی آینده در سایر استان‌ها به‌ منظور آشنایی با دانشگاه‌های مختلف خبر داد و بر ضرورت پذیرش دانشجویان، دو یا سه برابر نیاز صنایع تأکید کرد و دانشگاه فرهنگیان را در این زمینه الگو دانست.

زلفی‌گل ضمن ابراز قدردانی از رؤسای دانشگاه‌ها و معاونان آموزشی و دانشجویی به دلیل مدیریت شایسته اعتراضات و اتفاقات اخیر، از آن‌ها خواست تجربیات خود در این زمینه را مکتوب کنند تا در اختیار نسل‌های بعدی قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha