باران و برف خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: هم اینک با ورود سامانه ناپایدار به استان، بارندگی در اکثر نقاط استان از عصر امروز، پنجشنبه تا فردا، جمعه پیش بینی می‌شود که در نواحی سردسیر و ارتفاعات، بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

سارا حکمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین با ورود این سامانه بارشی انتظار می‌رود به تدریج از ساعات بعدازظهر امروز بارش‌ها از نواحی غرب و جنوب غرب در استان خراسان رضوی آغاز شود.

وی ادامه داد: همچنین افزایش سرعت وزش باد در نواحی مستعد خراسان رضوی همراه با مه و کاهش دید طی امروز و فردا از دیگر پیامدهای این سامانه بارشی است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهار داشت: هم اینک با ورود سامانه ناپایدار به استان در اغلب نقاط خراسان رضوی آسمان نیمه ابری تا قسمتی ابری گزارش شده است.

حکمی افزود: امروز دمای هوا در خراسان رضوی به طور نسبی کاهش پیدا می کند به طوری که انتظار می‌رود دمای هوای شهر مشهد چهار درجه کاهش یابد.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین منفی یک تا ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود که بیشینه دمای هوای امروز این کلانشهر با چهار درجه کاهش به ۱۱ درجه و کمینه دمای هوای امشب مشهد به یک درجه بالای صفر می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهار داشت: شهرستان نیشابور با کمینه دمای هوای منفی ۶ درجه سلسیوس و درگز با بیشینه دمای هوای ۲۱ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

حکمی افزود: همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌ سرخس با ۵۴ کیلومتر در ساعت بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha