خط اعتباری ویژه برای پرداخت تسهیلات سفر دولت به خراسان‌شمالی تعیین می‌شود

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان‌شمالی با بیان اینکه هر اقدامی برای توسعه استان مدنظر قرار می گیرد گفت: تعیین خط اعتباری ویژه برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی سفر رییس جمهور به استان در حال پیگیری و در این زمینه رایزنی های لازم انجام شده است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز پنجشنبه در حاشیه بازدید سرزده از اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نسبت مصارف به منابع در بانک های خراسان شمالی بالا است و این افزایش پرداخت تسهیلات اشتغالزایی موجب جریمه و زیان بانک ها می شود.

وی افزود: موضوع تعیین خط اعتباری ویژه برای پرداخت تسهیلات سفر رییس جمهور در راستای جلوگیری از متضرر شدن بانک ها با پیگیری های مستمر از معاون اول رییس جمهور و جلسه مشترک هیات دولت با استانداران مطرح شد.

حسین نژاد با بیان اینکه پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ موجب تحرک در اشتغالزایی می شود، گفت: در سفر پر خیر و برکت رییس جمهور به خراسان شمالی تسهیلات ارزشمندی برای کمک به طرح ها و پروژه های استان در نظر گرفته شد که این فرصتی بزرگ برای کمک به اشتغال استان است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: این تسهیلات ارزشمند به شکلی مناسب جذب خواهد شد و بانک های عامل در کنار پرداخت تسهیلات مصوب سفر باید تسهیلات تکلیفی خود را هم پرداخت کنند.

ارمغان سفر رییس جمهوری به خراسان شمالی در دوم تیرماه سالجاری، ۱۲ هزار میلیارد تومان در حوزه عمران بود که این میزان ۱۲ برابر بودجه یکسال استان است.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد، شامل هشت شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، راز و جرگلان، فاروج، جاجرم و گرمه است.

خراسان شمالی در سال ۸۳، پس از تقسیم استان خراسان به سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در جغرافیای سیاسی کشور پدیدار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha