۱۵ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 84989891
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

عملیات برف‌روبی معابر همدان با ۵۰۰ نیرو اجرا شد

همدان- ایرنا- مدیر خدمات شهری شهرداری همدان گفت: عملیات برف‌روبی و یخ‌زدایی معابر و خیابان‌های سطح شهر همدان با کمک ۵۰۰ نیروی خدماتی شهرداری همدان اجرا شد.

«مرتضی رضایی» روز پنجشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از بارش برف شب گذشته که تاکنون نیز ادامه دارد، پاکبانان خدمات شهری و فضای سبز شهرداری عملیات نمک پاشی، برف روبی و همچنین برف‌تکانی درختان سطح شهر را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه این خدمات با استفاده از ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات شهرداری و کمک بخش خصوصی انجام شد، اضافه کرد: شهرداری علاوه بر پاکسازی معابر شهری از برف و بازگشایی معابر اصلی، عملیات برف روبی و نمک پاشی در معابر فرعی و کوچه‌ها را انجام داده است.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به توزیع ۲۴۰ تن ماسه و نمک برای معابر و خیابان‌ها ادامه داد: هم اینک مشکلی در معابر وجود ندارد و تردد به خوبی در حال انجام است.

رضایی با اشاره به هماهنگی و اتخاذ تدابیر لازم مدیریت شهری در فصل زمستان گفت: یکی از موضوعات مشکل ساز در برف‌روبی مشکلات ترافیکی و استفاده مردم از خودروی شخصی است که در روزهای برفی باید اتوبوسرانی و تاکسیرانی با قدرت وارد شود.

وی همچنین بر ضرورت تسریع در خدمت رسانی به شهروندان تاکید کرد و از آن‌ها خواست مشکلات خود در ارتباط با برف روبی را با سامانه ۱۳۷ در میان بگذارند.

عملیات برف‌روبی معابر همدان با ۵۰۰ نیرو اجرا شد


شهردار همدان نیز با تاکید بر اینکه شهروندان در مواقع بارش برف به هشدارها و توصیه‌های ایمنی توجه جدی داشته باشند گفت: هنگام کاهش دما، پل‌ها، زیرگذرها و سطوح شیب دار دچار یخ زدگی می‌شود بنابراین شهروندان تا حد امکان از این سطوح و مسیرها استفاده نکنند.

«سیدمسعود حسینی» افزود: رانندگان به هنگام مواجهه با یخ زدگی سطوح شیب دار و امکان لغزش خودرو و ایجاد مشکل در تردد از کیسه‌های شن و نمک حاشیه پل‌ها و سطوح شیب دار برای باز شدن یخ کف معابر استفاده کنند تا عبور و مرور روان‌سازی شود.

وی از شهروندان خواست در صورت بروز مشکل و نیاز به کمک و همکاری پرسنل شهرداری با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس گرفته تا امکان برقراری و اعزام فوری اکیپ‌های آماده به کار مهیا شود.

حسینی اظهار داشت: همچنین در زمان فعالیت ماشین آلات و پرسنل خدمات شهری شهرداری، برای برف روبی همکاری لازم را در راستای سرعت بخشیدن به پاکسازی معابر داشته باشند.

تداوم بارش‌ها تا فردا جمعه

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان نیز گفت: به دنبال فعالیت یک سامانه بارشی پرفشار در آسمان استان، بارش برف و باران در مناطق مختلف تا روز جمعه ادامه دارد.

روح الله زاهدی افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده تمام ابری، همراه با بارش برف و باران، لغزندگی معابر و کاهش دید جاده‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در پی فعالیت این سامانه هشدار سطح نارنجی صادر شده است، ادامه داد: با فعالیت این سامانه بارشی میزان آلودگی هوای شهرهای بزرگ و مناطق صنعتی استان همدان نیز کاهش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: فعالیت این سامانه در نیمه جنوبی استان به صورت بارش باران و در مناطق شمالی بیشتر به صورت برف است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha