حضور بانوان در بیست وهفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور فعال و پویا است

بوشهر- ایرنا- داور بیست وهفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور ( منطقه 2) در بوشهر گفت: براساس اجراهایی که تاکنون در این جشنواره برگزر شده شاهد حضور فعال‌تر و پویای بانوان هستیم.

محمدرضا آزاد پنجشنبه در دومین روز از برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور در بوشهر در گفت‌وگو با ایرنا افزود: همچنین موضوع چند مورد از آثار ارائه شده در این جشنواره نیز مرتبط با بانوان است که شایسته توجه به نظر می رسد.

وی با اشاره به حضور ۲۵۰ نفر از هنرمندان تئاتر جنوب کشور در بوشهر، ادامه داد: نمایش‌های اجرا شده تا کنون از طیف‌ها و مناطق مختلف و حاوی رنگ و لعاب های متعددی است که نوید می‌دهد تا پایان جشنواره شاهد تداوم همین رویه باشیم.

آزاد گفت: زنده بودن تئاتر به همین جمع‌ها است و برگزاری جشنواره تئاتر مناطق پس از ۹ سال، نعمتی است که هنرمندان استان‌ها باید از آن برای بهره گرفتن از تجربیات و ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند و این فرصت را قدر بدانند.

حضور بانوان در بیست وهفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور فعال و پویا است

بهترین‌های تئاتر استان‌ها در جشنواره منطقه‌ای بوشهر

داور جشنواره تئاتر منطقه ۲ کشور در بوشهر بیان کرد: آنطور که تا کنون در این جشنواره شاهد بودیم نمایش‌ها با حضور هنرمندان بسیار و سالن‌های پر از جمعیت برگزار شده است اما این به چشم اهالی تئاتر کافی نیست و باید هر گروه فرصت اجرا در ۲ تا سه روز را داشته باشد و جشنواره در روزهای بیشتری برگزار شود که امیدواریم این اتفاق در دوره‌های آینده بیفتد.

وی کیفیت فنی آثار ارائه شده را تا کنون خوب ارزیابی و اظهار کرد: آثار حضور یافته در این جشنواره منطقه‌ای عصاره ای از بهترین آثار استانی هستند.

آزاد توضیح داد: این آثار از میان ۴۰ تا ۵۰ اثر استانی گلچین شده اند و کیفیت خوبی دارند.

آزاد اضافه کرد: با این وجود، توقعی که از تئاتر به عنوان یک هنر علمی، اجتماعی و لازم برای قرار گرفتن در سبد خانواده ها است با مطلوب فاصله دارد اما برگزاری این جشنواره و فعال بودن تئاتر نشانه تلاش و جنگندگی هنرمندان است.

حضور بانوان در بیست وهفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور فعال و پویا است

به گزارش خبرنگار ایرنا، جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر طی ۹ سال اخیر در بخش مسابقه بزرگ صحنه‌ای؛ سهم مهم از آثار خود را از میان خیل تولیدات هنرمندان تئاتر سراسر کشور که در جشنواره‌های تئاتر استانی حضور داشته‌اند، انتخاب می‌کرد.

اما پیش از آن زمان و در سال‌های برگزاری جشنواره تئاتر فجر مناطق؛ شاهد حضور آثار برگزیده جشنواره تئاتر استان‎ها و رقابت آنها با یکدیگر در این رویداد بودیم و در نهایت آثار منتخب هیات داوران در جشنواره تئاتر فجر مناطق به عنوان خروجی نهایی تئاتر استان‌های کشور به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه پیدا می‌کردند.

تا آنکه بار دیگر و همزمان با تغییرات صورت گرفته در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بار دیگر بنا به پیشنهاد کوروش زارعی دبیر این دوره جشنواره تئاتر فجر و کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شاهد احیای جشنواره تئاتر فجر مناطق و برگزاری بیست‌وهفتمین آن هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha