کرونا بر تعداد افراد بازمانده از تحصیل در اصفهان افزود

اصفهان -ایرنا - مدیرکل امور فرهنگی اجتماعی استانداری اصفهان گفت: گمان ما این است که کرونا در سال های اخیر، بر تعداد افراد بازمانده از تحصیل در اصفهان افزوده است و مهمترین چالش در رابطه با این مساله، شناسایی این افراد در استان و جذب آنان به ادامه تحصیل است.

مسعود مهدویان فر روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، بدون اشاره به جزییات بیشتر افزود: به آمار تخمینی که در این رابطه بیان می شود نباید متکی بود اگرچه این ارقام تا حدودی فرایند تصمیم سازی و برنامه ریزی را تسهیل می کند.
مهدویان فر ادامه داد: با توجه به پیچیدگی این فرایند، به افراد مختلف جامعه از جمله نخبگان، خیران و سازمان‌های مردم نهادآموزش داده شود که هنگام مواجهه با فرد بازمانده از تحصیل یا بی‌سواد چگونه او را به مسیرهای بعدی هدایت کنند.
مدیر کل امور فرهنگی اجتماعی استانداری اصفهان گفت: چالش مهم دیگر در این رابطه نبود مدارک هویتی برای برخی افراد جامعه است که تحصیل آنها را نیز تحت الشعاع قرار می دهد.
مهدویان فر گفت: با توجه به پیش بینی‌ها در خصوص وجود این آسیب‌های اجتماعی در استان، به‌تازگی با امضای دو تفاهم‌نامه طرح شناسایی، ساماندهی و هدایت افراد بی هویت و بازمانده از تحصیل در اصفهان و شهرستان های ۲۸ گانه اجرا می‌شود.
مدیر کل فرهنگی اجتماعی استانداری اصفهان اضافه کرد: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شده است که با مشارکت نهادهای بسیج، استانداری و ثبت احوال شناسایی افراد فاقد شناسنامه در پراکندگی حاشیه شهر، روستاها و بخش‌ها تسهیل و افراد بالای ۱۸ سال که پدر آنها دارای شناسنامه ایرانی است به فرایند کسب مدرک هویتی هدایت شوند.
وی افزود: سرعت بخشیدن به هویت بخشی افراد زیر ۱۸ سال فاقد شناسنامه بدسرپرست و یا سرپرست از دست داده ایرانی که پدران آنها دارای شناسنامه و هویت ایرانی بوده اند نیز از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.
مهدویان فر گفت: همچنین در قالب یک تفاهم نامه دیگر افراد بازمانده از تحصیل در سطح استان با مشارکت نهادهای بسیج، استانداری و آموزش و پرورش به منظور جذب و آموزش شناسایی می‌شوند.
از نیمه آذرماه امسال تا اکنون ۶ هزار و ۹۴۰ کودک بازمانده از تحصیل در استان اصفهان شناسایی و نزدیک به ۸۰۰ نفر از آنها جذب تحصیل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha