۱۵ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۴۰
کد خبرنگار: 5353
کد خبر: 84990033
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اوکراین، سوریه و تکمیل هاب گازی، محور گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و پوتین

تهران- ایرنا- رؤسای جمهوری ترکیه و روسیه روز پنجشنبه در یک تماس تلفنی پیرامون مسائل مختلف از جمله تقویت روابط دوجانبه، تکمیل نقشه راه «هاب گازی» ترکیه، بحران سوریه و شرایط در اوکراین گفت‌وگو کردند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، رجب طیب اردوغان رییس‌ جمهوری این کشور در این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کرد که آنکارا در حال تقویت زیرساخت‌ها برای تبدیل ترکیه به یک هاب گازی است و با تکمیل نقشه راه آن در سریعترین زمان ممکن، گام‌های متمرکزی در این خصوص برمی‌دارد.

وی همچنین اظهار داشت که درخواست‌ها برای گفت‌وگو و مذاکره میان مسکو و کی‌یف برای دستیابی به صلح، باید از طریق یک آتش بس یک جانبه حمایت شود.

اردوغان در این مکالمه تلفنی به ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه گفت: زمان آن رسیده‌ است که گام‌های متمرکز به منظور پاکسازی سوریه از گروه‌های تروریستی «پ. ک. ک»، «وای پی گ» و «پی وای دی» به خصوص در مناطق شمالی نزدیک به مرز ترکیه برداشته شود.

بر این اساس، شبکه خبری راشاتودی نیز نوشت: اردوغان در این گفت‌وگو بر لزوم برداشتن گام‌های سیاسی از طرف رهبران سوریه در راستای عادی ‌سازی روابط تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha