مادران و همسران شهدا صبورانه در جامعه اسلامی ایفای نقش می کنند

کرج - ایرنا – مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به صبوری حضرت ام البنین (س) پس از شهادت حضرت علی (ع) و فرزندانشان در راه خدا گفت: مادران و همسران شهدا نیز با الگو قرار دادن این بانوی بزرگ اسلام صبورانه در جامعه ایفای نقش می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سلیمان رستمیان روز پنجشنبه همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) (روز تکریم و تجلیل از مادران و همسران شهدا) در آیین گرامیداشت مادران و همسران شهدای استان البرز که در باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد کرج برگزار شد، افزود: حضرت ام البنین (س ) در دوران بعد از شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مسوولیت تمام زندگی حضرت علی (ع) را در تربیت ، تکریم، نگهداری فرزندان و بیت آن حضرت برعهده گرفت و این در حالی است که این بانوی بزرگ اسلام از خانواده ای بزرگ بود که اجدادش از پیامبران بودند.

وی اظهار کرد: حضرت ام البنین (س) به نحو بسیار ارزشمندی عمل کرد تا در جریان کربلا فرزندانشان را فدای حسین (ع) و راه حسین (ع) کرد و بارزترین نقطه شخصیت این بانو به عنوان همسر و مادر شهیدان این بود که آنچنان صبورانه ۲۰ سال پس از شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در راستای تبلیغ و ترویج و تکریم ایثار و شهادت و دفاع از شیعه زندگی کردندو مایه فخر و مباهات بودند.

وی گفت: حضرت ام البنین (س) یک اسطوره ای بود که امروز مادران و همسران شهدا نیز به همان شیوه در دوران سخت شکل گیری انقلاب و دفاع مقدس صبوری کردند و خودشان امروز نیز به عنوان سرمایه های انقلاب اسلامی ایفای نقش می کنند.

رستمیان افزود: وظیفه ما این است که تا همیشه تاریخ این مادران و همسران را تکریم بکنند و همیشه نام و یاد و ایثار و صبوری آن ها را در جامعه ترویج کنیم برای نسل های آینده که بدانند روزگاری در تاریخ کسانی بودند که برای دفاع از آرمان ها و ارزش های دینی همه داشته های خود را دادند و با تمام مشکلات از تمام آرمان های نظام و ولایت و رهبری دفاع کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز ادامه داد: خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در برابر آرمانهای نظام اسلامی همچون کوه استوار ایستاده اند و کمر خم نکرده اند زیرا با خدا معامله کرده اند، امروز تمام عزت و آبروی انقلاب و کشور از خون شهیدان و ایثارگری خانواده های آنان است.

وی همچنین به فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و تصریح کرد: اگر فرهنگ ایثار و شهادت نبود انقلابی درکار نبود و متاسفانه امروز آنچنان که باید در راستای ترویج این فرهنگ در جامعه کار می شد ،نشده است و باید تلاش های بیشتری در این راستا صورت گیرد.

وی گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز به حضور خانواده های شهدا داریم، خانواده های شهدا امروز باید در میدان باشند، آنان آموزگار فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

رستمیان گفت: ما به عنوان سرباز نظام و نوکر خانواده های شهدا تمام تلاش خود را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت به ایثارگران انجام خواهیم داد.

مادران و همسران شهدا صبورانه در جامعه اسلامی ایفای نقش می کنند

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار وشهادت استان البرز تاکید کرد: تجلیل از خانواده های شهدا قطره ای دربرابر دریاست و جبران ایثارگری های این عزیزان فقط در توان پروردگار است و با مسائل مادی و دنیوی هرگر قابل جبران نیست.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است از امروز تا ۲۲ دی ماه از ۲۵۰ تن از مادران و همسران شهدای البرز تجلیل شود.

همچنین امروز مراسم تشییع و به خاک سپاری یکی از شهدای گمنام تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس با مشایعت مادران و همسران شهدا در محوطه باشگاه میلاد کرج انجام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha