استاندار اردبیل: با استقرار صنایع آلاینده در استان مخالفیم

اردبیل-ایرنا- استاندار اردبیل با تاکید بر لزوم توسعه استان به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین دغدغه مسئولان و مردم استان اردبیل در عین حال گفت: محیط زیست به عنوان میراث بین نسلی باید حفظ شود و با استقرار هر گونه صنایع آلاینده از تونل حیران تا شهرستان نیر مخالف هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید حامد عاملی عصر امروز و در پایان سفر به شهرستان سرعین در نشست با خبرنگاران اساسی‌ترین موضوع استان را توسعه آن ذکر کرد و گفت: متاسفانه استان اردبیل در خیلی از شاخص‌ها در مقایسه با استانهای کشور رتبه ۲۵ کشوری را دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه توسعه زیرساختهای استان گفت: سال گذشته حدود یک هزار میلیارد تومان برای راه آهن اردبیل میانه به عنوان اصلی ترین پروژه عمرانی استان هزینه شد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه هزینه احداث هر کیلومتر بزرگراه ۲۵ میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: با وجود اقدامات انجام شده هنوز ۹۵ کیلومتر از بزرگراه مشگین‌شهر به پارس آباد و ۵۰ کیلومتر از بزرگراه بیله‌سوار به گرمی باقی مانده که برای تکمیل آنها اعتبار کلانی نیاز است.

مقام عالی دولت در استان اردبیل با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی نباید جز توسعه استان مشغله دیگری داشته باشیم، گفت: امسال برای تامین منابع مالی پروژه‌های در دست مهم استان که دارای ردیف ملی هستند، ۱۴۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

وی در ادامه مهمترین قابیلت استان را گردشگری عنوان کرد و با تاکید بر لزوم افزایش مراکز اقامتی و خدماتی اظهار کرد: در کنار این اقدامات محیط زیست هم به عنوان سرمایه مهم استان باید به عنوان میراث برای برای آیندگان حفظ شود و در این راستا با استقرار هر گونه صنایع آلاینده از تونل حیران تا شهرستان نیر مخالف هستیم.

استاندار اردبیل در پاسخ به سوالی درخصوص بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر هم گفت: متاسفانه در اتفاقات ماه‌های اخیر تلاش‌هایی برای کشته‌سازی در جریانات اخیر صورت گرفت و شاهد بودیم که شبکه ایران اینترنشنال مطالب کذبی منتشر کرد اما با روشن شدن موضوع این اقدامات رسانه‌های معاند به جایی نرسید.

وی یادآورشد: عمده بازداشت شدگان که فاقد سابقه هم بودند آزاد شده‌اند و افرادی هم که سابقه داشتند و اقداماتی انجام دادند، دستگاه قضایی و امنیتی در حال بررسی وضعیت آنها هستند.

مقام عالی دولت در استان اردبیل در پاسخ به سوالی درباره انتخاب یک چهره عمرانی به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: نفرات متعددی برای تصدی ریاست میراث فرهنگی استان مطرح بودند که برخی از آنها هم از داخل این اداره کل بودند. اما در نهایت این افراد حائز شرایط نشدند و با توجه به اقدامات قابل قبول محمدی ادیب در حوزه نوسازی مدارس وی به این سمت انتخاب شد.

عاملی همچنین درپاسخ به سوالی درباره اختلافات آب بین کشاورزان شهرستان‌های نیر و سرعین گفت: برای رفع اختلاف آب این دو شهرستان مقسم یا تقسم کننده تعیین خواهد شد تا این مشکل حل شود.

وی درپاسخ به سوال دیگری درباره برگزاری کنسرت‌ها در اردبیل هم گفت: در خصوص کنسرت‌ها نیز لازم است برند حال خوب در اردبیل تعریف شود. ضمن اینکه کنسرت‌های فصلی و جشنواره زمستانی هم با توجه به اثرات اقتصادی آن باید برگزار شود.

استاندار اردبیل درباره اقدامات انجام شده برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان استان هم گفت: دو هکتار زمین برای شرکت‌های فناوری پیش‌بینی شده است. علاوه براین یک کارخانه نوآوری جهت استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در دست پیگیری است که از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری برای آن اعتبار نیز تامین شده است. و در کنار اینها ۴۰ قطعه زمین برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته‌ شده است.

عاملی امروز همچنین در منزل شهید یوسف شیرزاد حضور یافت و با خانواده این شهید گرانقدر دیدار گرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha