آمریکا سوریه را متهم به عدم همکاری با سازمان منع سلاح‌های شیمیایی کرد

نیویورک – ایرنا- معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل، دولت بشار اسد را متهم به عدم همکاری با سازمان منع سلاح های شیمیایی درباره اتهامات ادعایی کرد.

به گزارش ایرنا، ریچارد میلز معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت در مورد پرونده شیمیایی سوریه مدعی شد: جای تأسف است که سال جدید را در شورای امنیت با موضوع استفاده مکرر حکومت بشار اسد از سلاح های شیمیایی و عمل نکردن آن به تعهدات خود تحت کنوانسیون سلاح های شیمیایی و قطعنامه ۲۱۱۸ شورای امنیت سازمان ملل آغاز کنیم.

این مقام آمریکا ادعا کرد: حکومت بشار اسد هنوز توضیح معتبری در خصوص کشف یک ماده شیمیایی در سال ۲۰۱۸ در مرکز مطالعات و تحقیقات علمی در برزه ارائه نکرده است.

معاون سفیر آمریکا همچنین مدعی شد: حکومت اسد هنوز توضیح معتبری برای انهدام دو سیلندر کلر دخیل در حمله شیمیایی به دوما ارائه نکرده است.

این مقام آمریکایی در ادامه ادعاهای خود افزود: بشار اسد و حامیان روس آن شکایت کرده اند که کارشناسان سازمان منع سلاح های شیمیایی از وظایف خود فراتر رفته اند؛ این ادعا کاملا نادرست است.

معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل باز هم ادعا کرد: انتظار اظهارات دیگری از روسیه نیست. روسیه کشوری است که به سختی تلاش کرده است الگوی استفاده از سلاح های شیمیایی خود را پنهان کند.

این مقام آمریکایی ادامه داد: آمریکا بار دیگر از حکومت اسد می‌خواهد که به تعهدات خود عمل کند و فوری مانع کار تیم‌های متخصص سازمان منع سلاح‌های شیمیایی شود تا بتوانیم موضوع استفاده از سلاح شیمیایی سوریه را برای همیشه حل کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha