نجات جان ۱۷ هزار ایرانی در سال با سرم های ضدمار و عقرب گزیدگی رازی

کرج – ایرنا – رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: سرم های ضد مار گزیدگی و ضد عقرب زدگی این موسسه سالانه جان ۱۷ هزار نفر را در کشور نجات می دهد.

علی اسحاقی روز پنجشنبه همزمان با فرارسیدن نود و هشتمین سالروز تاسیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و سومین سالگرد شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرم های ضد مار و عقرب گزیدگی این موسسه در کشورهای همسایه نیز استفاده می شود.

وی اظهار کرد: پنتاگون حتی برای درمان سربازان آمریکایی در عراق از فرآورده های بیولوژیک موسسه رازی مانند سرم های درمانی ضد نیش مار و عقرب گزیدگی استفاده می کرد که اثرات خوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه چند فرآورده بیولوژیک رازی از جمله سرم های درمانی ضدمار و عقرب گزیدگی رازی در دنیا بی نظیر هستند، اظهار داشت: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی طی سال های پربرکت عمر خویش، با جهاد علمی دانشمندان و محققان بزرگ خود و تکیه بر همت و تلاش کارکنان، تلاش کرده تا در سنگر تحقیق و تولید علم و دانش فنی، از موجبات استقلال و اعتلای علمی کشور باشد.

وی گفت: هم اکنون بیش از ۹۰ محصول استراتژیک و با کیفیت در حوزه انسانی، دام و طیور در این موسسه تولید می شود که این تولیدات نسبت به پیش از انقلاب با جهش تولید و کیفیت روبرو بوده است.

اسحاقی یکی از این تولیدات را که در دنیا بی نظیر بوده را تولید واکسن رازی کووپارس عنوان کرد و افزود: واکسن رازی کوو پارس، نخستین واکسن تزریقی- استنشاقی دنیا بود که مورد الگو برداری کشورهای آمریکا و چین و روسیه و هند شد.

وی همچنین با بیان اینکه این موسسه در تامین امنیت غذایی و سلامت کشور از هیچ تلاشی دریغ نکرده، اظهار کرد: علیرغم دسایس و تحریمهای علمی - فنی و مالی دشمنان، با جد و جهد بیشتر، زمینه تولید دانش بنیان را فراهم و تقویت کرده و پیشران حرکت در مسیر پیشرفت علمی کشور است.

اسحاقی خاطرنشان کرد: موسسه رازی، همواره در خدمت و در مسیر صیانت از بهداشت و سلامت حوزه های انسانی و دام و طیور کشور، همچون سنگری مستحکم و مرکزی پویا عمل کرده و این ظرفیت را دارد تا درصورت توجه و حمایت بیشتر مسوولان و مقامات ارشد کشور، فعالیت ها و خدمات استراتژیک خود را توسعه ببخشد.

وی گفت: این موسسه ظرفیت های لازم را دارد تا در صورت تامین مقدمات لازم ضمن تامین هرچه بیشتر نیازهای داخل، زمینه مناسبتری را برای استیلای علمی و ارزآوری بیشتری را برای کشور فراهم نماید.

با تاسی از تفکر شهید سلیمانی در هر سنگری پاسدار ایران اسلامی هستیم

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در ادامه با گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار دل ها، گفت: هریک از ما می توانیم با تاسی به تفکر و سیره شهید سلیمانی در هر سنگری که هستیم، سرباز و پاسدار پر افتخار میهن اسلامی مان باشیم.

وی با اشاره به تقارن این ایام و مناسبت ها، افزود: این روزها فرصتی مغتنم برای توجه و برنامه ریزی هرچه بیشتر در راستای خدمتگزاری به ایران اسلامی است تا با الگو قرار دادن سیره و اندیشه این شهید بزرگ در راستای پیشرفت و اعتلای کشور و تامین امنیت در ابعاد مختلف آن از جمله امنیت بهداشتی و زیستی گام برداریم.

رییس موسسه رازی سردار سلیمانی را اسوه رشادت، درایت و وطن دوستی خواند و اظهار داشت: سال ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان های مبارزه، از او سرداری بزرگ و دلیر در دل های مردمان ایران زمین ساخته که همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا و دفاع از کیان انقلاب و اسلام و کشور عزیزمان گذرانده است و هر یک از ما می توانیم با الگو گرفتن از این شهید در هر سنگری که هستیم انجام وظیفه نموده و سرباز و پاسدار پر افتخاری برای کشور باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha