آماده‌باش شهرداری قشم در پی اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجی

قشم - ایرنا - شهردار قشم با اشاره به اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجی و تقویت سامانه بارشی گفت: گروه‌ های خدمت رسان و ماشین آلات این شهرداری برای پاسخگویی به هر گونه بحران احتمالی و مدیریت شرایط اضطراری در آماده‌ باش کامل هستند.

میرداد میردادی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: شهرداری قشم با توجه به نوع هشدار مخاطره و احتمال رگبار شدید باران، رعد و برق همراه با تگرگ و تندباد لحظه ای با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه، لایروبی کانال های هدایت سیلاب سطح شهر را انجام داده است.

وی ادامه داد: همچنین نخاله‌ های رها شده در مسیل شهر قشم با تلاش بی وقفه واحد خدمات شهری شهرداری قشم جمع آوری شده است.

شهردار قشم اضافه کرد: با توجه به زمان شروع اثر مخاطره اعلام شده توسط اداره کل هواشناسی استان هرمزگان (از عصر پنجشنبه پانزدهم تا اواخر وقت شنبه هفدهم دیماه جاری) تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرداری به منظور مدیریت آبگرفتگی معابر عمومی و خسارات احتمالی در اثر تند باد در آماده باش کامل به سر می برند.

میردادی توضیح داد: تمامی امکانات و ماشین آلات خدمات شهری شهرداری قشم نیز به صورت آماده به کار برای پاکسازی آبروها و کانال های عبور آب درون شهری و نظایر آن در ستاد فرماندهی مدیریت بحران این‌ مجموعه مستقر هستند.

هشدار نارنجی یا اقدام ضروری به معنای اینست که احتمال خسارت گسترده، وجود دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha