زاکانی:امروز کسی از بُعد امنیتی و نظامی نمی‌تواند ما را تهدید کند

کرمان - ایرنا - شهردار تهران با بیان اینکه ما در داخل کشور نیاز به تحول اساسی داریم، گفت: امروز کسی از بُعد امنیتی و نظامی نمی‌تواند ما را تهدید کند و اگر تهدید هم کنند خودشان را به سخره می‌گیرند.

به گزراش خبرنگار ایرنا علیرضا زاکانی شامگاه پنجشنبه در جمع مردم رفسنجان در مسجد پیامبر اعظم(ص) با اشاره به اتفاقات و اغتشاشات اخیر، آن را فرصت بزرگ بیداری برای ملت ایران برشمرد و تاکید کرد: این اتفاقات به دلیل مشکلات معیشتی و گرفتاری های مردم و نیز غفلت مسئولین ایجاد شده، لذا جهاد تبیین و مطالبه گری مردم و البته اجرای قانون اساسی بسیاری از مشکلات جامعه را حل خواهد کرد.
شهردار تهران ادامه داد: باید از آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی برای توسعه معنویت، گسترش عدالت و پیشرفت بهره مند شد.
زاکانی بیان کرد: ما دارای استقلال سیاسی هستیم اما استقلال اقتصادی و فرهنگی نداریم که باید کار زیادی در این حوزه انجام شود و آزادی عمومی ما امروز در بند تحقق استقلال فرهنگی و اقتصادی است.

شهردار تهران ادامه داد: انباشتگی مشکلات از گذشته تا امروز موجب فراهم شدن اوضاع آشفته سه ماه قبل شد و بیشترین سرمایه گذاری را دشمنان کردند اما موفق نشدند به نتیجه مثبت برسند.

زاکانی تصریح کرد: شرایط کشور طوری است که دولت امروز به ویژه شخص رییس جمهور تلاش می کند تا این انباشتگی مشکلات گذشته را رفع کند و راه را برای آینده باز کنند که کار سختی است.
وی تاکید کرد: این شیطنت هایی که شیاطین عالم اخیرا انجام دادند همه اهداف شان این بود که کانون اسلامی جهانی که در رأس آن ایران بود را از درون دچار تزلزل کنند و آن حرمی که سردار سلیمانی گفته بود را به آتش بکشند.

شهردار تهران ادامه داد: اما اگر بخواهیم در سطح جهانی و منطقه ای موفق شویم باید ابتدا در داخل کشور موفق باشیم؛ اگر در داخل موفق نباشیم زمین گیر خواهیم شد چون دشمن در تمام توطئه هایش علیه ایران سه خواسته را دنبال می کند که شامل تجزیه پذیری ایران، ممانعت از پیشرفت کشور و نمایان کردن حرکت کُند خدمات مسئولین به مردم است.

زاکانی اظهار داشت: دشمنی دشمنان پایه جدی تعرضات است یعنی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و ام الفساد آنها یعنی رژیم صهیونیستی و همه معاندین دست به دست هم دادند و دچار توهم شدند و فکر کردند کار انقلاب اسلامی تمام است.

وی افزود: ملت ایران هوشیار تر از این بود که به جریان آن ها پهلو دهد لذا ناکام ماندند نباید برخی از ما و مسئولین این اشتباه را کنیم که قضیه تمام شده بلکه این تبی بود که باید پی به عفونت آن ببریم و باید ببینم کجا عارضه وجود دارد که دشمن توانسته این کارها را انجام دهد.

شهردار تهران تصریح کرد: شرایطی که ایجاد شده بزرگترین فرصت را برای ما خلق کرد البته اگر بیدار شویم و نباید خواب بمانیم و دقت در دشمنی دشمن برای ما امری قطعی است اما این دشمن چرا موفق شد همین قدر اندک به ما آسیب برساند که ۲ علت اصلی دارد یکی مشکلات اقتصادی جامعه و دیگری هم غفلت است.

وی بیان کرد: دشمن از سه موضع ایران یعنی عداوت، عسرت(مشکلات و گرفتاری های مردم) و غفلت مسئولین، در براندازی جمهوری اسلامی استفاده می کند لذا راه مواجه شدن با دشمن قوی شدن و مشغول کردن دشمن است.

زاکانی تاکید کرد: اگر دچار عداوت و عسرتیم باید با خدمت بی منت مسئولان به مردم با آن مقابله شود، وقتی به غفلت می رسیم عمده این راهکارهای مشکلات به مسئولین برمی گردد که اگر عمل به مسئولیتشان کنند گلستان می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha