تخصیص اعتبارات به گلستان ۱۹۳ درصد بیشتر شد

گنبدکاووس - ایرنا - استاندار گلستان با بیان اینکه دولت سیزدهم اهتمام ویژه به رفع کمبودها و عقب‌ ماندگی زیرساختی این استان دارد گفت: از شهریور ۱۴۰۰ تا شهریور امسال اعتبارات تخصیصی از منابع مختلف به گلستان ۱۹۳ درصد بیشتر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز جمعه در نشست با نخبگان و فعالان سیاسی و اقتصادی و اجتماعی آزادشهر گفت: این میزان رشد اعتبارات در دولت ها و ادوار گذشته کم سابقه بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد که روند تخصیص اعتبارات برای جبران کمبودهای دیرینه این استان منجر به اتفاقات ماندگار و شتاب بخش به توسعه شود.

زنگانه بابیان اینکه بسیاری از مشکلات و عقب ماندگی‌های زیرساختی گلستان ناشی از کم توجهی در ۲ دهه قبل است، افزود: با این حال دولت سیزدهم از یکسال گذشته تاکنون در جریان سفر و تخصیص منابع اعتباری توجه ویژه به این استان داشته است.

استاندار گلستان از برخی کم توجهی و خودخواهی‌ها در حوزه حفر چاه‌ و ساخت آب بندان غیرمجاز و یا کشت محصولات با نیاز آبی بالا انتقاد کرد و گفت: به سبب این گونه اقدامات و فقط با حفر چاه‌های غیرمجاز، دبی ۷۰۰ حلقه چاه‌ تامین شرب گلستان به نصف کاهش یافته است.

زنگانه افزود: ۹۵ درصد آب شرب مردم گلستان از منابع زیرزمینی تامین می شود که استمرار حفر و استفاده از چاه‌های غیرمجاز یا کشت محصولات غیرمجاز، تامین آب آشامیدنی مورد نیاز استان را با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی ادامه داد: دولت توجه ویژه‌ای به تکمیل سد نرماب چهل چای مینودشت دارد که بهره‌برداری از آن می‌تواند آب شرب ۵۳۵ هزار نفر و آب مورد نیاز ده‌ها هزار هکتار زمین زراعی و صنایع را تامین کند.

به گفته وی، در تخصیص منابع اعتباری حوزه آب شهرستان آزادشهر نیز دولت توجه ویژه داشته و میزان تخصیص منابع را از ۳ میلیارد تومان در سال قبل به افزون بر ۴۶ میلیارد تومان افزایش داده است.

استاندار گلستان همچنین به سفر سال قبل رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: در این سفر اعتبارات و تسهیلات خوبی به استان تخصیص یافت که ۶۸۵ میلیارد تومان اعتبار عمرانی و ۶۲۱ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید و اشتغال سهم آزادشهر بود.

زنگانه همچنین گفت: همه تلاش دولت و مدیران گلستان ارتقای میانگین درآمد سرانه این استان در افق ۱۴۰۴ به متوسط کشوری است که با راه اندازی پروژه پتروشیمی این استان با ۴۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری اقدام خوبی در این جهت انجام خواهد شد.

استاندار گلستان همچنین از جابجایی سایت پسماند زباله آزادشهر هم خبر داد و ادامه داد: جانمایی این سایت اشتباه بود که برای حل آن در حال انتخاب مکان جدید با انجام مطالعات علمی هستیم.

وی همچنین از دستگاه‌های اجرایی خواست زمین های مازاد خود را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تحویل دهند.

به گفته‌ وی در دولت سیزدهم و در استلن گلستان سن انتصابات ۱۰ سال کاهش یافته است ضمن اینکه تاکید داریم ۲۰ درصد انتصاب مدیران باید از بانوان باشد.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه برلزوم جابجایی سایت پسماند زباله آزادشهر تاکید کرد.

غلامعلی کوهساری افزود: با اینکه مکان فعلی پسماند زباله آزادشهر در بررسی های زیست محیطی جزو گزینه چهارم بود اما این مکان برای دفن زباله‌های شرق گلستان انتخاب شد.

وی افزود: پیگیری های لازم از طریق قوه قضائیه و وزارت کشور برای جابجایی مکان سایت پسماند زباله آزادشهر و برخورد با مدیران متخلف این حوزه درحال انجام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha