قصد پنتاگون برای آموزش سامانه موشکی پاتریوت به نظامیان اوکراینی در خاک آمریکا

تهران – ایرنا – وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون که درصدد است شماری از سامانه های دفاعی موشکی همچون پاتریوت را دراختیار «کی‌یف» قراردهد، درباره آموزش این سامانه به نظامیان اوکراینی در خاک آمریکا خبر داد، این درحالی است که پیش ازاین مسکو نسبت به انتقال این سامانه به کی‌یف هشدار داده است.

به گزارش روز جمعه ایرنا، تارنمای خبری پنتاگون با انتشار متن کامل کنفرانس خبری «پت ریدر هولدز» (Pat Ryder Holds) سخنگوی مطبوعاتی این وزارتخانه که روز گذشته (پنجشنبه) به وقت محلی برگزار شد، عنوان کرد این وزارتخانه بدنبال مکانهایی برای آموزش این سامانه موشکی به نظامیان اوکراینی است.

با وجود اعلام آتش بس یکجانبه از سوی مسکو و اظهارات «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا، قصد پنتاگون برای آموزش نظامیان اوکراین برای استفاده از تسلیحات جدید نظامی، سیاست کاخ سفید در تداوم جنگ در شرق اوکراین را هرچه بیشتر آشکار می‌سازد.

سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون در پاسخ به این پرسش که آیا خبر جدیدی در خصوص سامانه موشکی پاتریوت بخصوص در زمینه آموزش نیروهای اوکراین دراین زمینه وجوددارد گفت: جزئیات در باره آموزش سامانه موشکی پاتریوت با هماهنگی با شرکای اوکراینی همچنان در دست اقدام و بررسی است.

 قصد پنتاگون برای آموزش سامانه موشکی پاتریوت به نظامیان اوکراینی در خاک آمریکا
«پت ریدر هولدز» (Pat Ryder Holds) سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون

وی درادامه افزود: می توانم به شما بگویم که درحال بررسی گزینه ها و مکان های مختلفی دراین باره ازجمله آموزش بالقوه (این نیروها) در اینجا در خاک آمریکا یا خارج از آمریکا و یا ترکیبی از این دو هستیم.

به گزارش ایرنا، درحالی سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون از آموزش بالقوه سامانه موشکی پاتریوت به نیروهای آمریکایی خبر می دهد که مسکو بارها نسبت به انتقال چنین سامانه‌هایی به اوکراین هشدار داده است.

هدیه تسلیحاتی آلمان به اوکراین

اما این درحالی است که علاوه بر آمریکا اکنون دولت آلمان روز گذشته (پنجشنبه ۱۵ دی ماه ۱۴۰۱) اعلام کرد که علاوه بر نفربرهای زرهی و یک سامانه دفاع ضد هوایی پاتریوت به اوکراین اهدا خواهد کرد.

 قصد پنتاگون برای آموزش سامانه موشکی پاتریوت به نظامیان اوکراینی در خاک آمریکا

وزیر خارجه اوکراین : انتقال سامانه پاتریوت آمریکا به کی یف آغاز شده است

درهمین حال دمیتری کولبا وزیر خارجه اوکراین گفت که آماده‌سازی برای انتقال سامانه پاتریوت آمریکا به این کشور آغاز شده است.

سفیر روسیه: آمریکا دنبال حل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین نیست

اکنون درحالی پنتاگون از آموزش بالقوه سامانه موشکی پاتریوت به نیروهای آمریکایی در داخل خاک خود خبر می دهد که آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا در واکنش به ارائه خودروهای زرهی برادلی از سوی آمریکا به اوکراین، گفت: این اقدام تأییدی است بر این که مقامات ایالات متحده نمی خواهند هشدارهای روسیه درباره پیامدهای خطرناک احتمالی چنین اقداماتی را در نظر بگیرند.

وی تصریح کرد: دیگر کسی درباره مسئول طولانی شدن جنگ اوکراین، تردیدی ندارد. همه اقدامات دولت آمریکا حاکی از فقدان اراده برای حل سیاسی بحران است.

آمریکا ماه گذشته میلادی بسته جدید کمک نظامی ۱.۸۵ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد. این بسته شامل انتقال سامانه دفاع ضدهوایی پاتریوت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha