نظامیان آمریکایی باید از عراق اخراج شوند/ شهیدان سلیمانی و المهندس جلوی تجزیه عراق را گرفتند

تهران – ایرنا – «فالح الخزعلی» نماینده مردم استان بصره در پارلمان عراق بر لزوم اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور تاکید کرد و گفت که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران و شهید ابومهدی المهندس معاون سابق سازمان الحشد الشعبی عراق از تجزیه این کشور جلوگیری کردند.

به گزارش ایرنا از شبکه العهد، الخزعلی روز جمعه گفت: آمریکا در آغاز نبرد عراقی ها با تروریسم، سلاح و مهمات در اختیار گروه تروریستی داعش قرار می داد.

وی با بیان اینکه "فتوای تاریخی مرجعیت عالیقدر دینی عراق، شکست را به پیروزی تبدیل کرد"، اضافه کرد: این فتوای مقدس و حضور فرماندهان عملیات پیروزی (سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج ابومهدی المهندس) از تجزیه عراق جلوگیری کرد.

سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) به دنبال هجوم گروه تروریستی داعش و سقوط چندین استان عراق در سال ۱۳۹۳ (۲۰۱۴) ، با فتوای جهاد کفایی آیت الله «سید علی سیستانی» مرجع عالیقدر شیعه عراق تشکیل شد؛ نیروهایی که با پیروی از مرجعیت دینی و اتحاد و همبستگی مردمی توانستند در یک نبرد بی امان سه ساله و نیمه، به پیروزی‌های بزرگی دست یابند و کار این گروه مخوف تروریستی را در اواخر تابستان ۱۳۹۶ یکسره کنند.

پارلمان عراق ۱۵ دیماه ۱۳۹۸ پس از جنایت آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و شهید ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق با صدور مصوبه‌ای بر لزوم خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور تأکید کرد.

سردار قاسم سلیمانی صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ در حمله پهپادی آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با شهید سلیمانی، ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند. این حمله به دستور مستقیم دونالد ترامپ رییس جمهوری وقت آمریکا صورت گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha